Erkens mamma skrev 2012-02-05 15:20:35 följande:
Jo men när de kommer till isstadion så ska de på med alla skridskor och hyra till dem som inga har med sig. Lär ju ta minst 30 minuter...
Sedan åker de kanske 60 minuter.
Dags att äta matsäck innan alla har plockat fram sin matsäck och fått i sig den så lär det ta 45 minuter.
Och så ut på isen igen i 60 minuter..
och sedan ska alla barnen ta av sig skridskor lämna tillbaka sånt som är hyrt, packa ihop sina grejer och hitta alla prylarna igen säkert 30 minuter fixande.
Att de har 60 minuter istid betyder ju inte att de måste åka hela den tiden. De kan ju vila sig på bänken en stund -kanske behöver de gå på toa och så ska skridskorna av och på...
Men det som främst skiljer det åt mot när ni är själva i ishallen är ju att det är en massa kompisar där som åker. De kan hitta på lekar och busa på isen tillsammans.
Jag tycker att det låter som att skolan gör en riktig ansträngning för att få till mer fysisk aktivitet och att barnen ska ha kul.
Ju mer jag läser era svar desto mer förstår jag att ni har rätt

Visst blir det en helt annan sak att följa med alla kompisarna, och de ska ju dels äta medhavd matsäck och dels äta hamburgare till lunch som skolan bjuder på; så allt som allt är nog inte 4 timmar så himla mycket....och visst är det bra att skolan hittar på roliga saker med barnen :)