• Lillagris

Häst är terapi för mig

En barnlös 23åring som kommer kämpar och kämpar över att kunna bli gravid. 2år har gått och det har vatt två år av misslyckande, tårar, stress och mycket ilska. Nu äntligen har vi börjat vår utredning och jag vet att det kommer bli mer stress mer ilska och mera misslyckande.
    Eftersom ingen mer än han och jag vet vad vi kämpar med står jag själv med känslorna på mina axlar. Tungt är det. En fånge i ett fängelse känner sig nog friare än vad jag gör och varje månad av misslyckande blir sprickan större och större. Hur länge ska man orka??

Orka är att gå ut i stallet och vara tyst en hel dag
    Orka är att med hjälpa av hästar inte tänka på allt som är svårt
    Orka är att kunna skrika gråta när man i full galopp får utlopp för alla känslor
    Orka är att få kunna gråta ut i en varm man
    Orka är att kunna berätta precis hur man känner sig utan att nån svarar

Vad skulle jag göra utan dessa underbara djur.
    Gud vad detta låter löjligt, men det är min sanning
    Hästar är för mig världens bästa terapi

• Svar på tråden Häst är terapi för mig
  • Lillagris
    Lolalee skrev 2012-02-03 12:37:08 följande:
    Jag förstår dig..
    Tack behövde bara skriva av mig lite.
  • Callan

Been there done that!

Det är så himla skönt att komma till stallet och bara vara den man är!
    Det går inte att låtsas att vara glad och att allt är bra.
    Man kan inte låtsas med djuren. de känner hur man mår. Så skönt att få  vara som man är! 

Hoppas det vänder för er snart  

• Emma 02

Håller med, hästarna(djur) kan verklien få en att orka fortsätta kämpa!
    Jag har mina hästar att tacka för mycket!

Hoppas det vänder för er!

• Tant Herta

Du är 23 å har försökt att bli gravid i två år! !!!!!!

Att bli gravid är inget man blir bara för att man vill, det ska till en väldig massa saker för att det ska bli barn. Koppla av och njut av livet, tänk inte ens tanken på att bli gravid!

När det är dags blir du med barn, som du har lärt dig nu är barn inget man skaffar! Det blir när det blir och om det blir!

Koppla bort alla tankar på graviditet nu och njut av livet med hästarna ! Lycka till, det löser sig i sinom tid !

• Lillagris
    Tant Herta skrev 2012-02-04 14:39:23 följande:
    Du är 23 å har försökt att bli gravid i två år! !!!!!!

Att bli gravid är inget man blir bara för att man vill, det ska till en väldig massa saker för att det ska bli barn. Koppla av och njut av livet, tänk inte ens tanken på att bli gravid!

När det är dags blir du med barn, som du har lärt dig nu är barn inget man skaffar! Det blir när det blir och om det blir!

Koppla bort alla tankar på graviditet nu och njut av livet med hästarna ! Lycka till, det löser sig i sinom tid !
    Det märks att du inte vet vad du pratar om. Tror du inte vi vet det, tror du det är lätt att tänka på att koppla av när det ända man vill är att bli gravid, tror du det är lätt att dom gånger man blir gravid har fått missfall.

Idiot.
  • Lillagris
    Callan skrev 2012-02-03 20:52:04 följande:
    Been there done that!

Det är så himla skönt att komma till stallet och bara vara den man är!
    Det går inte att låtsas att vara glad och att allt är bra.
    Man kan inte låtsas med djuren. de känner hur man mår. Så skönt att få  vara som man är! 

Hoppas det vänder för er snart  
    Tack :)
  • Tant Herta
    Lillagris skrev 2012-02-05 13:12:49 följande:
    Det märks att du inte vet vad du pratar om. Tror du inte vi vet det, tror du det är lätt att tänka på att koppla av när det ända man vill är att bli gravid, tror du det är lätt att dom gånger man blir gravid har fått missfall.

Idiot.
    Idiot??? Hur i helvete kan du kalla mig idiot, jag skrev ett uppmuntrande inlägg till dig och så kallar du mig idiot!

jag vet precis vad du talar om men efter ditt svar önskar jag dig all olycka i livet! 
  • sjufyrasju

Tant Herta: usch vilket smaklöst inlägg du skriver. Det märks tydligt att du inte vet vad du pratar om. Förstår mkt väl varför TS kallade dig idiot! Varför ens yttra sig i en tråd om man inte förstår hur TS mår.

Lycka till i alla fall TS, jag vet hur det är att längta efter ett plus på stickan.

• Lillagris
    sjufyrasju skrev 2012-02-12 00:42:12 följande:
    Tant Herta: usch vilket smaklöst inlägg du skriver. Det märks tydligt att du inte vet vad du pratar om. Förstår mkt väl varför TS kallade dig idiot! Varför ens yttra sig i en tråd om man inte förstår hur TS mår.

Lycka till i alla fall TS, jag vet hur det är att längta efter ett plus på stickan.
    Tack kände oxå att det va ett väldigt vidrig och ogenom tänkt inlägg
  • stikkem
    Lillagris skrev 2012-02-05 13:12:49 följande:

Idiot.
    Vilket urbota otrevligt svar av dig! Hur kan du kalla nagon for idiot som skrev ett uppmuntrande svar...???

Du har da inte alla hastar i paddocken.
  • stikkem
    Lillagris skrev 2012-04-01 13:31:36 följande:
    Tack kände oxå att det va ett väldigt vidrig och ogenom tänkt inlägg
    Nej, varken vidrigt eller ogenomtankt. Det enda vidriga och ogenomtankta var ditt svar!

Jag tolkade Tant Hertas inlagg bara som uppmuntrande, men du verkar vara sa inne i ditt tycka-synd-om-dig att du har alla taggarna utat. Lugna dig, det ar inte sa att du ar 39 och borjar fa brattom!

Langta kan man, men det finns hjalp att fa om det inte tar sig. Och ja, du har tiden pa din sida.

Usch for att reagera sadar pa trevliga inlagg bara for att du vill tolka allting pa ditt satt.
  • xoxo

Jag förstår dig också!!

Hästarna är det enda som får mig att tänka på just det jag håller på med för stunden. Det är bara hästarna som finns i min värld dom timmar jag är i stallet :)

Alla andra timmar på dygnet tänker jag på att jag vill bli gravid, hålla min och min mans bebis i famnen!
    Nu har vi äntligen kunnat börja försöka och hoppas att det tar sig snart!! Så man får hålla en bebis snart!

TS Lycka till ni med!! Kram

Svar på tråden Häst är terapi för mig