fick en liten pojke igår kväll genom kejsarsnitt, o ligger här o oroar mig!!
Godmoorgon (eller godnatt kanske?) Hade sedan i helgen haft jätteont i magen, ett problem jag haft till o från under hela graviditeten. Fick åka in till förlossningen i tis e.m för bedömning o blev sen inlagd, jade så ont så fick morfin o grejer. LÄkarna kunde inte exakt säga vad dessa grymma smärtor berodde på, men anade att det kunde bero på sammanväxning i mitt förra snitt (vår dotter kom också med snitt, fast på BF) och igår tyckte läkarn att det va omänskligt att jag skulle ligga med såna smärtor mer o rekommenderade kejsarsnitt redan igår e.m!! Då blev det full fart kan jag lova, vi va ju tvugna o fixa barnvakt till dottern o så med! Iallafall; jag blev hyperstressad av all sjukvårdspersonal, o t.o.m min man som har ganska mkt överseende med folk fick ryta till på 2 av barnmorskorna o sa ''nu får ni fan lugna ner er, både jag o min fru blir ju skitnervösa när ni håller på så!'' Till slut va vi i operationssalen. Vår pojke Liam, född i v 36+1, vägde 3,3 kg o va 50,5 cm lång, och det är väl inte så litet va? Har så dålig koll på det där med ''normalvikt''. Först skrek han till o började andas på ganska bra själv, men sen blev han stånkig i andningen så han har fått ligga i kuvös nu under natten. barnläkarn som va inne o förklarade jättebra för oss, att han behövse lite övertrycksandning (tror jag det kallas o är tydligen inget ovanligt) o sa att dom skulle röntga lungorna för o se hur dom ser ut o det gör mig sååå nervös! Vi har haft mkt otur i familjen den senaste tiden, så stressar väl upp mig extrfa mkt att det ska va nåtf allvarligt fel på vår lilla skatt. Det va nåt infektionsprov också som vissade på lite höga värden men de skulle iaf ge honom antibiotika inatt för det... och jag har legat o känt mig skyldig eftersom jag inte kunde ''härda ut'' några veckir till så han hade fått mogna, känns som allt är mitt fel, men läkarn som öppnade magen sa: ''0ed tanke på vilka grymma sammanväxningar du har i magen va det tur att vi snittade