• agas

Silicea för finare tjockare hår? och mot håravfall?

Jag ska testa silicea i flytande form. Jag har gått ner en hel del i vikt och börjat tappa lite hår. Vill få det tjockt igen och glansigt osv.. =(

Detta ska tydligen ge fint hår, fin hy och starkare naglar.. Min dietist tipsade mig om det.

Någon här som testat det som vet om det fungerar bra? Och i så fall hur lång tid det tog innan ni märkte resultat?

• Svar på tråden Silicea för finare tjockare hår? och mot håravfall?
  • Levalivetmedbarn

....jag har testat och fått fint hår och naglar som kapslar , bara efter några veckor
    men fick den alltid som liten för magproblem.

• Hanna78

Jag äter det idag. Fick betydligt tunnare hår och sämre kvalitet efter min graviditet. Dessutom fick jag PANIK då jag började tappa en massa. Jag har nu ätit en kapsle om dagen i ca 6 månader och är supernöjd! Men viktigt att ha lite tålamod. Jag märke först skillnad på håret efter en 3 månader. Däremot såg jag skillnad på naglarna redan efter några veckor.

• agas
    Levalivetmedbarn skrev 2012-02-03 11:35:45 följande:
    Jag tar silicea original och har fått jätte fint hår och på kort tid även naglarna blev bättre. Kunde äta utan problem och  när jag ammade -helt säkert när jag ringde tillverkaren.
    läs mer 

silicea.se/original_silicea_two.html

Det är det jag också tar. :) Hur lång tid tog det innan du märkte resultat på håret?
  • agas
    angeiica skrev 2012-02-03 23:05:00 följande:
    vad kostar det? ^^
    Jag betalade 120 kr på hälsokostaffären :) Räcker i ca två månader.. billigt tycker jag! :)
  • ego
    agas skrev 2012-02-04 01:53:59 följande:
    Jag betalade 120 kr på hälsokostaffären :) Räcker i ca två månader.. billigt tycker jag! :)

I vilken hälsofost har du köpt silicea för 120:- ?
    Har som billigast sett det på nätet för 220:- men i de flesta hälsokoster för 299:- 
  • agas
    ego skrev 2012-02-04 09:42:59 följande:
    I vilken hälsofost har du köpt silicea för 120:- ?
    Har som billigast sett det på nätet för 220:- men i de flesta hälsokoster för 299:- 
    Jag köpte den i life här i stan :) För tredagarsedan ungefär.. Kan ha varit  129 också iof.
    Jag köpte i flytande form som man tar en matsked om dagen och kan blanda ner i vatten eller juice (smakar inget) 
  • sukiojag

Gu va billigt! Jag köpte för 2 mån för 299, på life, måste va nå pangpris!!

• agas
    sukiojag skrev 2012-02-04 16:40:31 följande:
    Gu va billigt! Jag köpte för 2 mån för 299, på life, måste va nå pangpris!!
    Oj ja det va dyrt! Det var inget extrapris på produkten vad jag kunde se iaf.. underligt!
  • ego
    agas skrev 2012-02-04 16:32:34 följande:
    Jag köpte den i life här i stan :) För tredagarsedan ungefär.. Kan ha varit  129 också iof.
    Jag köpte i flytande form som man tar en matsked om dagen och kan blanda ner i vatten eller juice (smakar inget) 
    Det är väl en 200ml flaska som kostar runt 120:- (500ml kostar runt 200:- ) Tar du en matsked om dagen som rekommenderat så räcker den i drygt två veckor inte två månader! En matsked är runt 15ml...
    Så ska du få den flaskan att räcka i två månader får du inte i dig några 420mg kisel om dagen om man säger så Flört 
  • sukiojag

Jaha, men kapslarna kostar 299.

• agas
    sukiojag skrev 2012-02-04 17:26:35 följande:
    Jaha, men kapslarna kostar 299.
    Japp, tänkte köpa dom först men blev avrådad till det.. Hon tyckte flytande hade mycket snabbare effekt för det togs upp bättre av kroppen
  • Sabina Arvidsson

Hej, någon som vet o håret växer snabbare också?

Med vänlig hälsning, Sabina Arvidsson

Sabina Arvidsson
  • Starka

Jag har använt det i lite mer än ett halv år( tappar massa hår pga mediciner) och tycker det har gjort nytta. Kombinerar med Öljäst tycker nog effekten har blivit bättre med öljästen. Köper bägge på shopping4net

Svar på tråden Silicea för finare tjockare hår? och mot håravfall?