• skruttarnas mamma

v70, två bilstolar, tre personer?

Måste väl finnas någon som kör runt i en v70 och har två bilstolar och två vuxna och en tonåring? 
    Hur har ni placerat stolarna?  Hur bekvämt sitter ni? 

• Svar på tråden v70, två bilstolar, tre personer?
  • MKAsson

Vi är visserligen bara två vuxna och två barn i vår V70, men vi har ändå valt att placera barnstolarna så att vi har en sidoplats ledig för en vuxen i baksätet.

Vi har fram till nyligen haft två Britax Hiway bakåtvända på mittplatsen respektive bakom passagerarstolen, men har nu bytt så att vi har en Britax Hiway på mittplatsen och en Britax KidFix bältesstol bakom förarsätet.

Jag tycker att vi sitter bra, visst, det går inte att skjuta bak framsätena så långt, men som tur är så är vi inte så långa (1,66 och 1,76) och lediga platsen i baksätet funkar det med.

• Misery

Syrran har en v70. Ett barn på 6 år sitter bakåtvänt i en axkid bakom passagerarsätet, lillebror 2 månader sitter i passagerarsätet i en hiway. Funkar även att ha den i mitten bak, och då sitter i alla fall jag bra bredvid, inte nå trångt alls.
    Äldsta brorsan snart 10 år sitter på en kudde i mitten bak, eller bakom förarsätet när han väl åker med. De hade tidigare en besafe bältesstol som han inte får plats i längre, men det fick plats det med.

• skruttarnas mamma

tack för svaren! =) 

jag tror vi gör så att vi ockuperar passagerarsätet och platsen bakom med bilbarnstolarna, så behöver man inte flytta sätet alls, och stolarna kommer sitta ordentligt =) 

• evelayna

så hade vi de när jag bodde hemma. har syskon som är 12 och 13 år yngre!

det var en stol bakåtvänt på ena sidan i bak och en i fram. när ena stolen sen vändes så satt båda i bak och de va en tom plats i mitten. där vi turades om att sitta. visst va de lite bökigt att ta sig in men annars gick de bra :)

• Mam2ma

ett tips bara: se till att ni inte har Airbag i passagerarsätet

• skruttarnas mamma
    Mam2ma skrev 2012-01-31 10:04:49 följande:
    ett tips bara: se till att ni inte har Airbag i passagerarsätet
    tack! det finns ingen airbag alls på passagerarsätet i vår bil =) skönt att slippa oroa sig för det! 
  • Mam2ma
    skruttarnas mamma skrev 2012-01-31 10:06:24 följande:
    tack! det finns ingen airbag alls på passagerarsätet i vår bil =) skönt att slippa oroa sig för det! 

vi har också en v70 som inte heller har airbag, så vi har minstingen där och äldre syskonet åker bak med mig..
Svar på tråden v70, två bilstolar, tre personer?