• edem

Hur länge steriliserar/steriliserade ni flaskorna?

Hej!

Jag undrar hur gamla era barn var när ni slutade sterilisera mjölkflaskorna? Hur tänker ni runt sterilisering? På vissa ställen står det att man ska sterilisera tills barnet är 1 år, men jag tycker det verkar länge? Det gjorde man väl knappast förr...

• Svar på tråden Hur länge steriliserar/steriliserade ni flaskorna?
  • edem

Hmm ja det verkar mycket jobb med att sterilisera varje gång före användning! Jag har jobbat som nanny i England, o i dom hushållen gjorde man inte annat än steriliserade flaskor kändes det som, hade en speciellt maskin som man la flaskorna i. Hade aldrig hört talas om att man gjorde det i Sverige o har alltid sagt att jag INTE ska hålla på att sterilisera allt hela tiden... Sen läser jag att man ska göra det tills barnet är 1 år! Så vil mest höra mig för hur mammor gör i Sverige. I England är man jättekonstig om man inte steriliserar...

• lnflrmn

Jag gör det efter varje användning, kokar flaskorna. Min son är 4 månader.

• Keeya

I början kokade vi flaskorna 1 gång per dag. Kanske någon månad. Sen minskades det successivt. Idag är dottern 1 år och kokar bara ngn gång men väldigt sällan. Gör det mer för att jag tycker inte de blir så rena i diskmaskin men då kokar jag napparna också.

• pLeNa84

Har 6 flaskor som jag steriliserar varje kväll :) min son är 4 mån..

Svar på tråden Hur länge steriliserar/steriliserade ni flaskorna?