• Anonym (Orolig)

Fosterpappan vs biologiskapappan

Hej, det är så att en släktning till mig har haft hand om sin "son" i 7års tid. Men när sonen var 6år berättade hans mamma att du har en annan pappa som är din riktiga, sen dess har han varit hos sin biologiska pappa varrannan helg. Då mamman helt förlorat vårdnaden om barnen har min släkting haft sonen som fosterson alla dagar utom varranan helg. Nu har helt plötsligt den biologiska pappan sökt hela vårdnaden. Är det så att fosterpappan inte har nån som helst chans att få behålla vårdnaden om fostersonen trots att alla hans syskon som han växt upp med bor hos hans fosterpappa???

Tycker att pappa inte bara är nåt man är genom blod och skulle göra så himmla ont att denna pojke skulle hamna hos en för mig främmande man, då jag vart med hela hans uppväxt och älskar honom lika mycket som  alla hans syskon. Finns det nåt hopp att foster pappan ska få behålla vårdnaden??

Snälla någon som har koll på sånt här? Gör så ont i mitt hjärta och kan inte ens tänka mig smärtan i min släkting! 

• Svar på tråden Fosterpappan vs biologiskapappan
  • Anonym (Orolig)

Ingen?? 

• Anonym (har fostersyskon)

ursäkta att jag frågar, men varför har den biologiska pappan ej haft vårdnaden om barnet? för det är nämligen så att jag har två fostersyskon och de bor hos oss för att deras föräldrar ej är kapabla till att ta hand om dem. det beror ju helt och hållet på vare sig den biologiska pappan är kapabel till att ta sig an "papparollen" eller ej. vill också tillägga att jag helt och hållet håller med di om att den biologiska pappan ej borde få vårdnaden om barnet, pappa är ju trots allt den som har tagit hand om en.

• Anonym (Orolig)

Pappan har inte velat vara involverad förns nu för ett ett år sedan när mamman frågade honom igen.. Ja tycker också att ens pappa är den som uppfostrar en o alltid funnits där...

Svar på tråden Fosterpappan vs biologiskapappan