• fialotta28

Min dotter vägrar flaska.

Jag helammar min dotter som är två månader men av olika anledningar skulle jag även behöva kunna ge i flaska också. Hon bara skriker och vägrar. Har ni några bra tips jag kan ta till?

Det här har jag testat:

- Börja med att ge bröstet och snabbt byta till flaska.
    - Att maken ger istället.

• Svar på tråden Min dotter vägrar flaska.
  • Michiyo

vet inte dom har tommee tippee flaskor i sverige men något liknande kanske skulle fungera bättre? att själva napp delen är mer utformat som ett bröst.. annars kanske testa en sån där napp sak man sätter på bröstet när man har såriga bröstvårtor för då kanske hon blir van annat material.

• Maria 79

Sån va min dotter också. Vägrade napp, nappflaska, annan mat osv till hon va 8 mån. Bara bröstet som dög. Efter 8 mån accepterade hon annat ibland. Ammade henne i totalt 13 mån och hon gick ned 3 kurvor i vikt...

• Khaleesi

Vår äldsta blåvägrade allt gummi i munnen tills den dag hon var så stor att hon fick nyponsoppa i nappflaskan. Inget jag är direkt stolt över, men nyponsoppan blev en räddare för familjefriden några månader framåt då.

Men har du testat ge både urpumpad bröstmjölk och ersättning? (Om det nu inte är trytande bröstmjölk som är problemet - då är det ju inte så lätt att pumpa ur...)

• fialotta28
    Khaleesi skrev 2012-01-24 21:55:12 följande:
    Vår äldsta blåvägrade allt gummi i munnen tills den dag hon var så stor att hon fick nyponsoppa i nappflaskan. Inget jag är direkt stolt över, men nyponsoppan blev en räddare för familjefriden några månader framåt då.

Men har du testat ge både urpumpad bröstmjölk och ersättning? (Om det nu inte är trytande bröstmjölk som är problemet - då är det ju inte så lätt att pumpa ur...)
    Hon tar napp och kan ta nappflaska. Men hon vill inte. Testat med ersättning och hon gillar inte smaken  (vilket är förståeligt). Bröstmjölk i flaska vill hon inte heller ha utan det ska vara "äkta vara"... Ett litet problem eftersom maken också vill vara föräldraledig när hon är liten...
  • taouris

Har hört sådana som haft barn som vägrat flaska, men som druckit utan problem ur flaska när man bytt till napp med större hål.Man kan ju alltid hoppas på någon sån enkel lösning!

Svar på tråden Min dotter vägrar flaska.