• Sophia76

Mamma i Köpenhamn?

Hej!

Flytttar 1 mars till Köpenhamnområdet då min man fått jobb där. Vi flyttar med våra 2 pojkar, 4år och 2 månader gamla.

Jag vill jättegärna lära känna andra mammor som också beräknar vara föräldrarledig under 2012. Nationalitet spelar ingen roll.

Hör gärna av er!

• Svar på tråden Mamma i Köpenhamn?
  • kaffe med mjölk

stump: jag har inboxat dig mitt mobil nummer. Hör av dig! Glad

• Ljós

Hej! Jag är ensamstående med min tjej som är 2,5 år och vi bor i København S. Jag jobbar iofs heltid, men alltid kul med nya bekantskaper

• Mima

Hej på er ! Jag bor inte i köpenhamn men är väldigt sugen på att flytta dit med min familj. Hur hamnade ni i Danmark? Skulle vara roligt att höra :) Det är ju en del att fixa innan man flyttar över, hur gjorde ni? :)

• Sara G

Hej på er, ser att jag är lite sen på det på denna tråden, men det är ju värt ett försök Glad Jag har bott i Köpenhamn i snart 2 år, har en son på 2 år och väntar nr 2 i Sept. Vill gärna träffa och lära känna svenska mammor i trakten, så hör gärna av er om ni ska ses....

• kaffe med mjölk

Sara G: jag ses en del med 'stump'. Arbetar du? Vi ses oftast i 'arbetstid' då vi bægge ær hemma med små. Du kan ju eventuellt inboxa mobil nr, så kan vi høras næsta gång vi ses. Var bor du? Ljos; det kunde vara kul att se dig oxå vid tillfælle. Vi kommer ju sækert gøra ngt utanfør arbetstid en dag.

• kaffe med mjölk

Grr, skriver på telefon och då funkar inte alltid radbyten och liknande...

• Sara G

Jag arbetar fram till mitten/slutet av Aug, sen går jag på barsel och kommer att ha dagarna fria. Jag bor på Österbro, men tar mig gärna till andra delar av staden. Vart bor ni andra?

• Anna Sa

Hej!
    Vad kul att jag hittade denna tråd! Träffas några av er nu?
    Jag bor i Köpenhamn sedan EN vecka tillbaka, men är ivrig att skapa nya bekantskaper i stan. Vi väntar vårt första barn 1 september. Vore kul att ses en dag. Jag kommer att vara ledig hela sommaren, så det är bara att höra av sig!

Allt gott!

• Sara G

Hej Anna,

Och välkommen!! Jag har inboxat dig mina kontaktuppgifter - träffas gärna!! 

• Anna Sa

Toppen Sara G, - svarar snart!

Undrar också om någon av er känner till om det finns någon dansk motsvarighet till familjeliv.se?

• 3 barns mamma84

Jag bor i danmark flyttade hit 2009
    Vi har barn på 7år 3½år och snart 1½år 

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Anna Sa skrev 2012-06-19 12:46:19 följande:
    Toppen Sara G, - svarar snart!

Undrar också om någon av er känner till om det finns någon dansk motsvarighet till familjeliv.se?

Nej jag har bara denna svenska men det finns några st som är på danska men ass tråkiga
  • 3 barns mamma84
    Mima skrev 2012-03-28 21:45:40 följande:
    Hej på er ! Jag bor inte i köpenhamn men är väldigt sugen på att flytta dit med min familj. Hur hamnade ni i Danmark? Skulle vara roligt att höra :) Det är ju en del att fixa innan man flyttar över, hur gjorde ni? :)
    Hahahaha vi betämmde oss bara och packade och åkte iväg till danmark från Sthlm
Svar på tråden Mamma i Köpenhamn?