Trollmamma till 4 skrev 2012-03-03 23:57:33 följande:
Inte illa
Va gör du för de 1400 kr då du ändå får pengar utöver?
Är nu 16 och får 1600kr, och jag lägger undan 400 av dem varje månad tills den dagen jag fyller 18, ska gå på högskola(3år på HR-programmet lutar det åt.) och kommer då få klara mig på studiebidraget(2800kr), boende kommer pappa att stå för eftersom han inte tycker att jag ska behöva använda de pengar släkten har sparat tills min 18årsdag(Han tycker jag ska använda dem när jag ska köpa hus. Jag köper väll lite onödiga saker för min månadspeng som dyrare kläder, ansiktsbehandlingar men spar oftast en del utöver de 400 också, har sparat ihop 10000kr själv på 2-3år och efter mina 2 sommarjobb kommer jag ha runt 20 000 efter sommarlovet vilket jag är stolt över. Jag kanske är bortskämd men jag är också en skötsam ungdom, röker/dricker inte, är duktig i skolan, hjälper till hemma osv. I min familj tar vi hand om varandra, vi är väldigt nära varandra så jag tar mycket(dyra cyklar, mopeder, resor) förgivet eftersom pappa hade det lika själv som barn och ser det som en självklarhet att jag ska ha det så bra som möjligt. Jag blir ofta förvånad över föräldrar som t.ex. hellre gör om köket än skickar sina barn på en språkresa! Men jag kommer väll skämma bort mina egna ungar också när jag blir äldre och får barn :)