• Madida

Några snabba frågor

Jag hjälper min lillasyster med en undersökning hon ska göra i skolan och skulle vara väldigt tacksam om så många som möjligt tog sig tid att svara

Frågorna vänder sig till er som har hund och/eller katt.

Vill ni så får ni hemskt gärna motivera era svar!

Har inte jag rätt så har vi båda fel ;)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Några snabba frågor
  • whitetrach86

har 2 katter som är enbart innekatter. Inte en chans att jag skulle släppa ut dom i detta område.

Dock när jag/vi är uppe i sommarstugan så får dom komma och gå som dom vill. 

• Aoife

Jag har hund som får få lös på tomten och där jag har kontroll. Tomten är inhägnad. När vi hade katt så var det innekatter.

• Thaleya

Jag har två katter som får gå ute själv, samt en hund som får gå ute själv men isåfall endast i kontrollerat område - typ våran baktomt, inhägnad, skogen eller en stor äng.

• Unitard

Har två katter som får vara ute en timme ungefär på morgonen/förmiddagen när det är som lugnast, aldrig annars.
    Har en hund som aldrig går lös, förutom i vår egen skog.

• enilef

Jag har två katter varav den ena fick gå ute själv tidigare då vi bodde i radhus och den andra alltid har varit innekatt. Nu är båda innekatter.

• Madida

Tusen tack för era svar! Fortsätt gärna svara

• MammaOchGravid

Katten var från början ren innekatt, men sen smet hon ut och var borta i tre veckor och efter det var vi ute med henne i koppel, tills hon smet igen och kom tillbaka samma kväll.. Efter det har hon fått gå som hon vill.. I regel kommer hon hem varje kväll, men nu har hon tagit sig en runda på en vecka igen :P

• Free Spirit Free Love

Jag har hund, men eftersom jag inte har en egen tomt så är hon alltid kopplad, men ibland när man är ute på stora fält, eller i skogen så släpper jag henne. Men då har jag också 100% uppsikt på henne och hon vet att hon ska hålla sig nära mig Solig

• Madida

Tack för era svar!

• tjej87

Jag svarade för mina föräldrar som har både katter och hundar som får gå ute själva. Dock bor dom på landet så alla har utekatter där och trädgården har staket så hundarna är bara i den. Den ena hunden går dock lös på de flesta promenaderna också...

Svar på tråden Några snabba frågor