• flumhum

färga håret under mens?

har hört att man inte bör färga håret under mens.. för att de kan ta dåligt och bli sämre
    jag vet att permanenta håret under mens är inte bra, jag har jag nämligen gjort och sluta med affrokrull.. vilket inte var meningen.
    nu tänkte jag att jag skulle färga håret innan måndag, men fick mens. så jag bara undrar lite om någon märkt någon skillnad med hårfärgen när de haft mens? 

• Svar på tråden färga håret under mens?
  • sandy76

Jag har aldrig hört att färgen ska bli sämre om man färgar när man har mens. Jag färgade mitt förra månade när jag hade mens och det blev lika bra som vanligt.

• apsolut

Jag har hört något liknande men det har varit om man var gravid har jag för mig?

Kanske en myt  

• Hillbilly

Hur skulle nr sen påverka håret som är ett dött material? Det tror jag inte alls att det skulle påverka. Har jag aldrig hört.

• Coyote

Äh. Håret är dött material, klart det inte påverkas av mensen!

• La Lola

Aldrig nånsin hört detta!

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    unforgettable skrev 2012-01-14 12:24:59 följande:
    Då borde ju frisörerna fråga varje gång man ska färga " har du mens"? Hahaha
    Exakt!
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • JellyBean

Det var nytt för mig med. Färgar håret i både tid och otid. Och det funkar alltid. Sen är ju allt beroende på färg och allt sånt. Så om det inte tar är har det inget med mensen att göra utan håret. Tex vad för shampoo du använder.

Har tex hört från en frisas att använder man Garnier fructis så lägger det sig som en hinnan runt håret så att färgen får svårt att sätta sig.

• flumhum

tack för alla svar, har nu testat och får ser hur det blir då det torkat.
    kan vara en myt ang att färga hår under mens, vet inte riktigt men har hört det från flera att man inte borde, därför tänkte jag kolla här först. 

• Coyote
    flumhum skrev 2012-01-14 17:19:00 följande:
    tack för alla svar, har nu testat och får ser hur det blir då det torkat.
    kan vara en myt ang att färga hår under mens, vet inte riktigt men har hört det från flera att man inte borde, därför tänkte jag kolla här först. 
    Du kan vara helt lugn, man kan både färga och permanenta när man har mens. Det man brukar säga är att man ska låta bli det under graviditet, men det är också en myt. Däremot så undviker en del det i alla fall, eftersom man inte vet hur mycket ämnen som tas upp genom huden och påverkar fostret.
  • Pinar

Jag har aldrig hört men igår när jag färgade mitt hår hos min frisör då var det katastrof resultat och han frågade mig har du mens? Ja det har jag så sa han då funkar inte :( och nu väntar jag tills dom är slut :( jag går runt med orange färg och det är hemsk alltså????????????????

• SussieBosse

Sant! Det stämmer! Det vet jag fr mamma hon upptäckte det när frisör har misslyckats med permanenta hennes hår o efter frågat om hon har mäns! Hon själv trodde inte på henne i början men det hade händ med henne en gång efter o hört fr andr kvinnor som har varit i samma sits!

Jag färgar håret själv hemma o det har jag gjort sedan jag fyllt 18 o idag e jag 35 år gammal

Har själv vid flera tillfällen försökt färga håret under mäns lovar det händer inget! Eller mycket lätt njuans ändring!

Har kusin som e frisör o hon skulle bevisa att hon kAn slinga mitt hår under min mäns! Att jag bara hittar på eller de vanliga icke profetiorna produkter e dåliga! O hon använde det starkaste blekning hon hade i salongen o gissa vad? Det blev absolut minimal resultat Knappt hon själv kunde se slingorna efter hon fånade håret! Stackars slingade ohela mitt hår ????????????????????

Svar på tråden färga håret under mens?