Ska man tvågsteriliseras vid könsbyte?
Det är stor debatt i media om huruvida man ska tvångssteriiseras om man byter kön. Vad tycker du?
Det är stor debatt i media om huruvida man ska tvångssteriiseras om man byter kön. Vad tycker du?
Men samhället tjänar på att det födds barn så det håller inte, den kostnaden kommer barnet troligtvis dra in flera gånger om under sin livstid så nej tyvärr stämmer det inte att man spar pengar på det.
Tid? Hur kan man spara tid geonom att låta bli att ta bort de sakerna under en operation, snarare så att man tjänar tid på det.
Sen lär väl det ta längre tid om man måste hålla på med Tex surugatmammor, inte mjnst surigatmammans tid men den kanske inte räknas ;)
Nej bättre att låta människor få ta dessa beslut själva, människor som redan har hamnat i underläge ska vi hjälpa så gott det går så att de kan få leva ett normalt lyckligt liv med allt vad det nu innebär för just den personen, varför ta ifrån någon något som den kan få utan att det kostar samhället något.
Vad jag blir glad över att se att så många faktiskt har röstat nej, värmer en mammas hjärta :D
NEJ. Finns ingen vettig anledning till det!
Nej det verkar enormt puckat!
Nej det verkar puckat
Nej det tycker jag inte att man ska. Jag har inga problem med att man ska kunna bli skriven som man fast man har kvinnliga reproduktionsmöjligheter kvar och tvärtom.