• Daeminimon

Föräldrar i Manchester?

Hej hej,

Jag undrar om det finns några här som är bosatta i eller runt Manchester?

Jag har bott här i 9 år snart, och har en 17-månaders.

Det vore kul att få kontakt med andra svenskar här, kanske till och med träffas någon gång ibland så barnen får höra och prata svenska med andra barn...

Någon?

• Svar på tråden Föräldrar i Manchester?
  • YokohamaNr2

Jag hjälper till att puffa tråden åt dig jag kommer inte ihåg namnen men jag är helt säker på att jag har träffat på mammor från Manchester här!

• Ruby

Vi brukar flyga till Manchester när vi åker till farmor och farfar (bor i Hope Valley) men är ju inte där så ofta. Har för mig att det finns några mammor som även om de inte är svenskar iaf bott i Sverige och nu flyttat tillbaka till olika delar av England. Du hittar några på mumsinsweden.com. Har du kollat SWEA? Netmums?

• emmagro

Hej! Vantar barn 1 och befinner mig just nu i Sheffield. Inte sa langt bort! :) Hur kommer det sig att du hamnade dar?

• tänkertill

Jag bor iofs i London men åker norröver till svärpäronen med jämna mellanrum

• Daeminimon
    emmagro skrev 2012-01-16 14:07:13 följande:
    Hej! Vantar barn 1 och befinner mig just nu i Sheffield. Inte sa langt bort! :) Hur kommer det sig att du hamnade dar?
    Var här på partysemester med polarna och träffade en kille. Nu har vi varit ihop i nio år, gifta i 3 1/2, och har Eddie ihop! Skrattande

Själv?
  • Daeminimon
    tänkertill skrev 2012-01-16 22:05:19 följande:
    Jag bor iofs i London men åker norröver till svärpäronen med jämna mellanrum
    Oooh, bor dom här uppe?
  • tänkertill
    Daeminimon skrev 2012-01-16 22:12:28 följande:
    Oooh, bor dom här uppe?
    Jajemän. Sydost om stan. Maken är Mancunian.
  • Daeminimon
    tänkertill skrev 2012-01-16 22:26:28 följande:
    Jajemän. Sydost om stan. Maken är Mancunian.
    Det här med väderstreck.... Typ Stockport-hållet?
  • tänkertill
    Daeminimon skrev 2012-01-16 22:33:02 följande:
    Det här med väderstreck.... Typ Stockport-hållet?
    Japp Var bor du/ni?
  • Maxbox

Vi får hitta på något nästa gång vi åker över Daeminimon! Vi har ju lite gemensamt - norrlänningar som vi är.

• Daeminimon
    Maxbox skrev 2012-01-16 23:56:04 följande:
    Vi får hitta på något nästa gång vi åker över Daeminimon! Vi har ju lite gemensamt - norrlänningar som vi är.
Svar på tråden Föräldrar i Manchester?