• move

Bästa låten 2011

Jag kanske inte är en advokat eller en sjuksköterska, en doktor eller en pastor i kyrkan. Allt jag väljer att göra bidrar till den här jorden. Så känn aldrig att du är mer än mig, för att jag inte har råd med en biff till min hund. När det kommer till kritan är alla män bara en man, då vi dör förmultnar alla våras hud i marken..

Du är inte mer än mig, du är ingen mer. Sakerna du har är inte mer värda än mig. Om jag är o betydelsefull är du också det. Lyssna på vad jag säger, du är inget mer än mig. Ett liv har jag och jag är säker på att du inte har fler än mig. Så du är inte värd mer än mig.

Det är som att du gör det för att underhålla dig själv, du bara pratar och pratar som att din mun vore en kvarn. Och allt du gör och säger är att trycka ner underklassen. Din tid kommer, din tid kommer, du kan döma allt du vill men du kan inte gömma dig från alla människor du har gjort illa. Du kan inte veta när du kommer dö, då får du stå till svars för allt du har gjort.

Hjälp din bror, du vet aldrig när det är för sent, så lev rätt.

Du är inte värd mer än mig, inget mer än mig. Sakerna du har är inte värt mer än mig.  Fåfänga är skit. Du är ingen mer än mig.

" target="_blank">

" target="_blank">

" target="_blank">

...

Dancehall to the world!!

• Svar på tråden Bästa låten 2011
  • SHAKAWKAW

Tja, det var väl ett hyfsat bra budskap, men jag irriterar mig lite på upprepningen...

• move
    SHAKAWKAW skrev 2012-01-06 12:44:35 följande:
    Tja, det var väl ett hyfsat bra budskap, men jag irriterar mig lite på upprepningen...
    Ok, ja bara tycker att det är så sanna ord så då han säger det igen och igen bara mår jag bra, för att jag håller med... Många gånger har mina ögon fyllts av vatten, för det är så sant vad han säger :P.  Jag önskar bara att andra skulle inse att vad han pratar om är sanningen... Jag skrev om lite så det blev bättre uttryckt på svenska..

Jag kanske inte är en advokat eller en sjuksköterska, en doktor eller en pastor i kyrkan. Allt jag väljer att göra bidrar till den här jorden. Så känn aldrig att du är mer än mig, för att jag inte har råd med en biff till min hund. När det kommer till kritan är alla män bara en man, då vi dör förmultnar alla våras hud i marken..

Du är inte mer än mig, du är ingen mer. Sakerna du har är inte mer värda än mig. Om jag är o betydelsefull är du också det. Lyssna på vad jag säger, du är inget mer än mig. Ett liv har jag och jag är säker på att du inte har fler än mig. Så du är inte värd mer än mig.

Det är som att du gör det för att underhålla dig själv, du bara pratar och pratar som att din mun vore en kvarn. Och allt du gör och säger är att trycka ner underklassen. 

Din tid kommer,vänta bara. Du kan döma allt du vill men du kan inte gömma dig från det faktum att du har gjort andra människor illa. Du kan inte veta när du kommer dö, då får du stå till svars för allt du har gjort.

Hjälp din bror, du vet aldrig när det är för sent, så lev rätt.

Du är inte värd mer än mig, inget mer än mig. Sakerna du har är inte värt mer än mig. Fåfänga är skit. Du är ingen mer än mig.

" target="_blank">

...

Dancehall to the world!!
  • move
    SHAKAWKAW skrev 2012-01-06 12:44:35 följande:
    Dancehall är bäst bäst bäst :)
  • move

Majoriteten i Sverige tycker att vi har det bättre än andra... Det är inte så...

• move

Ni tror att ni är bättre människor för ni har en universitetsutbildning och tjänar mer tex. Ni snackar skit om folk för att ni tror att ni är bättre (måste tänka att ni är bättre för att kunna må bra). 

"I Sverige har vi det bäst i hela världen, vår välfärd är jätte bra och alla får den hjälp dom behöver"

Att det sen är mycket vanligt i Sverige jämfört med andra länder att begå självmord tycker ni inte har nått med saken att göra, för ni är ju så mycket bättre än dom som bor i U-länder.... 

• SHAKAWKAW
    move skrev 2012-01-06 15:02:26 följande:
    Ni tror att ni är bättre människor för ni har en universitetsutbildning och tjänar mer tex. Ni snackar skit om folk för att ni tror att ni är bättre (måste tänka att ni är bättre för att kunna må bra). 

"I Sverige har vi det bäst i hela världen, vår välfärd är jätte bra och alla får den hjälp dom behöver"

Att det sen är mycket vanligt i Sverige jämfört med andra länder att begå självmord tycker ni inte har nått med saken att göra, för ni är ju så mycket bättre än dom som bor i U-länder.... 
    Haha va? Vad pratar du om?

Jag förstår budskapet, men tycker bara inte om upprepningen. That's it. Vad har det med Sveriges välfärd och U-länder att göra egentligen?
  • SHAKAWKAW
    move skrev 2012-01-06 15:02:26 följande:
    Och Sverige ligger för övrigt inte rankad som nummer ett i statistiken över självmord. Länder som Ungern, Vitryssland och Japan kommer till exempel före.

Att vi, som människor, är bättre än dem i U-länder är inte sant. Det beror väl på hur man ser på det. Vissa är bättre, vissa är inte det. Men att Sverige är ett bättre land än de flesta fattiga länder, ptja, det är väl ganska uppenbart, inte sant?
  • move
    SHAKAWKAW skrev 2012-01-07 13:21:36 följande:
    Och Sverige ligger för övrigt inte rankad som nummer ett i statistiken över självmord. Länder som Ungern, Vitryssland och Japan kommer till exempel före.

Att vi, som människor, är bättre än dem i U-länder är inte sant. Det beror väl på hur man ser på det. Vissa är bättre, vissa är inte det. Men att Sverige är ett bättre land än de flesta fattiga länder, ptja, det är väl ganska uppenbart, inte sant?
    Sa jag det?

Är inte Ungern,Vitryssland och Japan I-länder?

Du tror att människorna i fattiga länder mår dåligt?
    Du tror inte att fler mår dåligt i Sverige?
    Det var inte därför, jag överhuvudtaget nämnde, att vi i Sverige (ett I-land) har fler deprimerade människor?

Människor i Sverige tror att saker och ting ger dig lycka, det krävs oftast att du är mycket rik för att du ska förstå att det inte spelar någon roll hur mycket grejer du har. För att lyckan sitter inom människan, och ditt eget tankesätt. 

Jag skulle dessutom säga att dom i U-länder oftast är lyckligare än vi i Sverige, för här så har folket förväxlat lycka med glädjen att handla...

• SHAKAWKAW
    move skrev 2012-01-10 22:32:46 följande:
    Sa jag det?

Är inte Ungern,Vitryssland och Japan I-länder?

Du tror att människorna i fattiga länder mår dåligt?
    Du tror inte att fler mår dåligt i Sverige?
    Det var inte därför, jag överhuvudtaget nämnde, att vi i Sverige (ett I-land) har fler deprimerade människor?

Människor i Sverige tror att saker och ting ger dig lycka, det krävs oftast att du är mycket rik för att du ska förstå att det inte spelar någon roll hur mycket grejer du har. För att lyckan sitter inom människan, och ditt eget tankesätt. 

Jag skulle dessutom säga att dom i U-länder oftast är lyckligare än vi i Sverige, för här så har folket förväxlat lycka med glädjen att handla...

Jag antog här att du menade att Sverige låg nummer ett. Om jag missförstod vad du skrev ber jag om ursäkt och tar tillbaka det.

Ja, jag tror att många människor i U-länder mår dåligt.
    Om fler människor i Sverige mår dåligt än i U-länder vet jag inte. Har du statistik? Men för all del, jag kan ju alltid spekulera. Och nej, jag tror att många av oss i Sverige mår bättre än människorna i till exempel Afghanistan.

Nej, människor i Sverige tror inte det. Vissa människor i Sverige tror det. Sluta generalisera så förbaskat mycket. Jag är svensk, men är medveten om att jag inte finner lycka materiellt. Jag blir lycklig på andra sätt. Och jag tror att många i U-länder, speciellt de krigsdrabbade, utan att blinka skulle välja ett materiellt liv här i Sverige än ett fattigt i hemlandet.
Svar på tråden Bästa låten 2011