Fler som är med i Viktväktarna? Joina!
Någon mer som ska gå ner i vikt till sommaren med VV? :) Jag började igår, den 3 januari och ska gå ner 22 kilo till midsommar! Vore kul att följas åt.
Någon mer som ska gå ner i vikt till sommaren med VV? :) Jag började igår, den 3 januari och ska gå ner 22 kilo till midsommar! Vore kul att följas åt.
Hej på er,
Tack för sparkarna Nu är jag tillbaka på banan, ska bara komma igång o skriva upp alla pointsen igen för jag håller dem INTE i huvudet hela dagen även om jag gärna vill tro det
Nu har vi också bestämt att åka på solsemester om knappt tre månader så det är en ytterligare sporre!
Havregrynsgröt käkar jag oftast till frukost, med lite lättmjölk och frysta bär (gott och så svalnar gröten snabbare när man har brådis) . Sen blir det 2-3 frukter under dagen, medhavd lunch och hemmalagad middag. Försöker veckohandla men det är svårt tycker jag, ska dock bli bättre på det. Tycker att vi kört fast och alltid lagar samma slags mat, iofs är det gott men börjar bli lite fantasilöst. Kycklingfilé, laxfile´, kassler, benfri kotlett är ofta proteinbas, sen fullkornspasta eller annat till det, och grönsaker. Sambon 'är inte så förtjust i varma grönsaker vilket gör det liiite knepigare....
vad äter ni till middag?? Ha en bra vecka allihopa!
Joinar här... :)
Idag är det dax för tredje invägning... gick ner 0,7 kg första veckan och känner mig lite missnöjd.. :(.
För tio år sen då jag var med så hade jag 1,7 kg första veckan. Hoppas på över kilot denna vecka då jag har cyklat till jobbet (över milen enkel väg) samt hållit mig inom pointsen o bara utnyttjat veckobonusen under helgen... :)
Håll tummarna att dagens lunch invägning ger ett bra resultat.. :)
Till middag äter vi också rätt mycket kyckling. Gör wok med grönsaker.. sen torsk i ugn... hamburgare med bröd och stor grönsallad till. Tittade på vv:s hemsida o sökte på deras recept. Nån bombay curry var rätt god.. även lövbiff grytan... :)
1,5 kg viktnedgång i onsdags.. tjoohoo!
Nyfiken på hur ni andra gör.
Äter ni alla era points varje dag?
Svar: oftast men ibland har jag 2-4 pp kvar.
Äter ni upp veckobonusen?
Svar: På helgen kan det gå 10-15 pp på veckobonusen.
Tränar ni och äter aktivitetspointsen?
Svar: Japp. Cyklar som en tok just nu. med 80-90 min varje dag hastighet av 20km/h så ger det 18 app/dag.
dessa äter jag inte upp (kanske dumt?).
Mer info: ålder 36, vikt strax över 80, längd: 168 antal pp per dag: 27.
Mål: gå ner till under 75 tills augusti -> nästa IVF/FET.
Hur ser det ut för er andra..?!!
*nyfiken*
Äter ni alla era points varje dag?
Svar: oftast men ibland har jag 2-4 pp kvar. ----samma för mig
Äter ni upp veckobonusen?
Svar: Så gott som alltid
Tränar ni och äter aktivitetspointsen?
Svar: Tränar, men rör nästan aldrig mina AP
Mer info: ålder 30, 99, längd: 170 antal pp per dag: 35 men har ställt ner dem till 32
Mål: gå ner till 90 kilo till i augusti inför IVF/FET.
Fidelis ad urnam:
Intressant vad lika det kan vara! Självfallet ska vi nå vårt agustimål!
Har du nån mer plan för att riktigt boosta chanserna till graviditet i augusti?
Käkar folsyra och tänker mig att dra ner på kolhydraterna lite extra då det närmare sig FET. Även börja käka grapefrukt och äta lite mer fett. Sen efter FET så kommer jag vara extra snäll mot kroppen. Inte hårdträna, ta promenader istället, kanske gör jag ett besök hos homeopaten (för att öka blodflödet i livmodern inför det perfekta ägget)...
Vi går på akademiska uppsala.. var går ni? :)
Fidelis ad urnam:
Vi har en son sen tidigare via IVF (född 09). Är syskonförsök vi påbörjat. Lyckades nu i april/maj men fick tyvärr missfall samtidigt som plusset. Har endast ett ägg kvar i frysen och hoppas så klart på det nu i augusti. Annars har vi kommit överens hemma om att göra en ny IVF.
Gu va kul med en resa till USA! Var i NY för ett par år sen och hade samtidigt en stegtävling pågående hemma. Och det blev succé med stegräknare... har nog aldrig gått så mycket hemma!
Falun har jag bara hört gott om som klinik. Är det er första IVF?
Jag äter upp alla points, har bara 26. Äter minst hälften av veckobonusen.Går promenader men äter ej extra för det. Mål, gå ner till 62 på vv:s våg (59 på min). Är 33 år, 1.60 lång.
Morrn!
Nån som har pejl på hur många points det är i balsamvinägrett?
Tyckte att sallad med balsamvinägrett lät som ett "nyttigt" alternativ i helgen. men nu när jag sitter o matar in mina points i checklistan så hittar jag endast vinägrett. och för två matskedar är det 5 hela points!!!
Vad är en rimlig beräkning att anta när man äter en sallad "ute på stan". Alltså de hade redan haft på vinägretten. Har många matskedar är "normalt" att de vräker på? Kan ju vara allt ifrån 2-10 msk??? ( vilket ger en skillnad på 5 - 25 points??). Hur skulle ni ha räknat???
Tacksam för hjälp!!
Hej hopp,
När jag tog mig i kragen o gick till VV igen efter 3-4 v uppehåll hade jag gått upp +1.2, drygt hälften av det jag gått ned de första två veckorna. Sen blev det mycket träning under veckan och häromdan visade det -1.3 kg så nu är jag verkligen tillbaka på banan. Har hittat roliga gruppträningspass på gymmet så nu gäller det att tajma in dessa me sambons oregelbundna arbetstider, nån måste ju ta hand om ungen
Jag äter i stort sett upp alla mina points (har 30/dag), veckobonusen går åt till hälften ungefär tippar jag på.. Har inte varit superaktiv med att räkna sista veckorna men nu ska det bli ordning.
Har slängt in några VV-frysrätter på jobbet att ta till när jag inte har me nån matlåda. Det är annars lätt att det blir nåt mindre viktvänligt ute på stan...
Imorgon är det måndag och en ny härlig vecka!!!!
Minus 3,1 kg hittills ... 1 kg i snitt per vecka.
På onsdag är det invägning igen. Dock varit en jobbig helg då det varit födelsedagsfirande.
Och inte har jag kunnat ta cykeln till jobbet då tiden inte räcker till. Och så besiktning av bilen.. o optikerbesök.
Vill så gärna fortsätta snitta på ett kg i veckan. Men nu känns det tungt... :(.
Är så himla sugen på allt!!! Tror det närmar sig mens... kroppen känns tjock o svullen...
Vill så gärna sätta mig o svulla i mig nåt. Men det finns inget nollpoängs godis..??? Morötter... urk.
Vad tar ni andra till de dagar som ni känner av PMS suget..???
Nämen, här fanns det ju en VV-tråd. Jag sökte i viktforumet men hittade ingen så jag startade en ny istället där vi nu är ett litet gäng som ganska nyligt har börjat!
Ni är såklart varmt välkomna dit också! www.familjeliv.se/Forum-24-406/m65281363.html