• Saga88

Någon som har tips på böcker om uppfostran?

Skulle behöva fördjupa mig i ämnet om barnuppfostran. Detta är ju mitt första barn och jag har inte så jättehög kunskap om detta ämne.
    Någon som har tips? :)

• Svar på tråden Någon som har tips på böcker om uppfostran?
  • Veladis

Alla Jesper Juuuls böcker. Och boken " Växa-inte lyda" som jag inte komemr ihåg författaren till just precis nu.

• MalinEddie
    Veladis skrev 2011-12-27 16:36:38 följande:
    Alla Jesper Juuuls böcker. Och boken " Växa-inte lyda" som jag inte komemr ihåg författaren till just precis nu.
    Håller med. Lars H Gustasson heter han. Boken Lotsa barn av samma författare är också bra.
  • MalinEddie

Lars H Gustafsson ska det stå.

• Flickan och kråkan

Förutom Jesper Juul (särskilt hans bok "Konsten att säga nej med gott samvete") och Ingegerd Gavelin: "Att möta sitt barn - och sig själv"

• Saga88
    Flickan och kråkan skrev 2011-12-28 10:34:08 följande:
    Förutom Jesper Juul (särskilt hans bok "Konsten att säga nej med gott samvete") och Ingegerd Gavelin: "Att möta sitt barn - och sig själv"
  • Alvi

Har hört mycket gott om "Fem gånger mer kärlek", har inte läst den själv men står på kö på den på bibblan.

• Tygtiiger

Jag skulle också rekommendera Lars H Gustafsson och Jesper Juul, men också boken "curlingföräldrar och servicebarn" - den är rolig och tänkvärd. Han vänder sig emot att kalla barn kompetenta men i övrigt är han inte så långt från Juul i sitt tänkande (även om medier gärna ställer dem mot varandra).

Krupke, we've got problems of our own!
Svar på tråden Någon som har tips på böcker om uppfostran?