• HjärterDam01

ägglossningsflytningarna kommer långt innan Äl och slut vid själva ÄL, fler??

Jag undrar om ni kan beskriva hur det är för er?

För mig är det så att jag börjar få lite smått äl-flytning på dag 10. Det är som mest på dag 11. Har även lite på dag 12. På dag 13 är det inget älsekret kvar men då får jag utslag på äl-test och sedan sker ägglossningen på dag 14. Såhär ser det ut varje månad. Inte en enda tendens till ägglossningsflytningar de två närmaste dagarna innan själva ägget släpper. Däremot har jag massor av dem innan...så jag vet ju att jag har dem...bara vid fel tidpunkt....

På detta sätt har ju inte spermierna nåt sekret att simma i Är det detta som kan vara felet till våra problem att bli gravid? Berätta hur ni har det! Alltså ni som testar med ältest och som vet med säkerhet när era ägg släpper.    

• Svar på tråden ägglossningsflytningarna kommer långt innan Äl och slut vid själva ÄL, fler??
  • EEJ

Jag har det precis likadant, men jag kan trösta dig med att jag blivit gravid tidigare. Du verkar det dock inte ta sig trots 18 försök. Fast det sägs att även om du inte märker av äl flytngarna utanför så kan de likaväl finnas inuti dig. Så det är väl det vi får hoppas på!

Men jag har också funderat mycket på det här.....Kanske någon annan har ett bättre svar.

• HjärterDam01

Tack för ditt svar!! Och du har inte träffat någon gyn som sagt att det kan vara något fel att ha det så? När man läser här på forumet och på billingmetoden står det att flytningarna ska vara som mest på ÄL-dagen och sluta dagen efter....så har jag det då rakt inte

• EEJ

Tanken har slagit mig nu när det verkar gå dåligt i syskonverkstan. Dock har jag ju som sagt fått barn och då hade jag det precis likadant.

Jag ska på utredningen nu i början av året och kommer då att ta upp frågan. Får jag några kloka svar så lovar jag att återkomma till dig!

Har ni förökt länge? Du kan ju alltid ställa frågan hos din Bm.

• Sesse75

Det är precis likadant för mig, och jag har blivit gravid två gånger

Svar på tråden ägglossningsflytningarna kommer långt innan Äl och slut vid själva ÄL, fler??