• Sandra N

sluta med nappen, jobbigt för mamma!?

Sonen på 2½ år ska sluta med nappen/tutten har jag o hans pappa bestämt. Vi väntar syskon i feb o vill sluta innnan lillebror kommer. Sonen har bara napp/tutte när han ska sova men älskar den kärt. Igår kväll sa vi helt enkelt att nappen var borta att vi fick leta den imorgon. Han grät lite, hörde sen hur han pratade för sig själv om att tutten borta o snyftade lite. Tjorvade sen längre än vanligt men sov iaf inom en timme. Sov hela natten, frågade efter tutten nu på morgonen men inte mer än så..En ganska lyckad 1a natt kan man tycka men oj vad jag tycker det e jobbigt. Det skär i hjärtat..kanske e det alla grav.hormoner men det känns som om min lilla kille måste bli stor alldeles för tidigt o jag sitter också med tårar i ögonen.. Ologiskt jag vet  :/

Behövde bara få skriva av mig lite....ngn som känner igen sig eller har synpunkter/tips får gärna skriva.

• Svar på tråden sluta med nappen, jobbigt för mamma!?
  • Ruggugglan

Ni gör rätt i att sluta med nappen nu och som du själv skriver så gick det ju jättebra utan napp! Fortsätt utan napp så kommer han till slut att fixa det utan att sakna den.

• Lajkie

Jag vet hur det känns! Jag grät nästan när vår stora tjej skulle sluta!
    Börjar bli dax för lillasyster som är 3...

Lillebror har sådan tur var inte napp.

• Sandra N

jag börjar verkl förstå varför en del väljer bort nappen fr början alt slutar tidigt. Lillebror kommer nog få sluta betydl tidigare.

Tack för stödet 

Svar på tråden sluta med nappen, jobbigt för mamma!?