• GoldFinger

Håll koll på ditt barns internet surfande!

Halloj allesammans! Nyår kan vara en orolig tid för oss föräldrar, dom flesta tonåringar går ut med sina kompisar och festar, oftast med alkohol. Skål

Alkohol,grupptryck och fyrverkerier kan ge väldigt negativa konsekvenser och därför krävs det att ni föräldrar har koll, speciellt på internet.
    Jag har kommit på att min grabb som är 16 år har beställt dricka av en langare via sms. Vi har diskuterat om saken och har kommit överens att han ska få gå ut på nyår men att vi ständigt ska hålla kontakten och att han inte ska dricka någon form av alkohol.

Men det jag fruktar är att grabben har börjat tagit kontakt med langarna via internet, då jag ständigt får kolla hans mobil.

Det var då jag hittade "Net nanny" ett litet program som du kan installera och sedan ställa in olika funktioner.
    Programmet erbjuder funktioner som att t.ex. blockera hemsidor, sociala medier kontroll (se vad som sker på facebook och liknande), mobil övervakning (programmet kan snabbt ta upp sms konversationer när mobilen pluggas in i datorn).

Programmet är väldigt effektivt då det kan installeras som valfritt program, själv har jag Adobe Updater. Funkar väldigt bra och tycker att ni oroliga föräldrar därute borde testa det. Glad

Installationen (windows XP till windows 7) :
    Minusspeedy.sh/wQhR7/FamilySafety-Netnanny.rarMinus

Tryck på filnamnet högst upp på sidan.
    Om du vill läsa mer om deras belönade produkt kan du göra det på www.netnanny.com

God jul allesammans! Skrattande
  • Svar på tråden Håll koll på ditt barns internet surfande!
Svar på tråden Håll koll på ditt barns internet surfande!