• mammis96

Nyårsafton, fest?

Hej alla glada! Julafton imorgon, mycket att stå i?

Igår kom in dotter hem när vi planerade nyårsafton. Vi ska till några bekanta för att fira och äta gott. Livia sa till mig att absolut inte tänkte hänga med oss på nyår utan med sina kompisar. Dom är ett gäng på 5 flickor som hänger ihop dag ut och dag. Jag gillar att hon var ärlig och sa som det var, de skulle käka hos Emma och sedan på fest.  Livia är femton år och jag har kommit på henne förr att hon druckit sprit.

Vad säger ni? Ska en femtonåring få gå på fest på nyår? Om jag eller hennes pappa hämtar henne vid ett tiden.

?

MVH  Tina

• Svar på tråden Nyårsafton, fest?
  • Erki

Ja det tycker jag. Vet själv från att när jag va i den åldern så hade mina föräldrar sagt att jag inte fick gå på fest på nyår hade jag smitit ut istället. Då är det bättre att ni vet när var hon är osv och hämtar upp istället.

• Sacre

Tycker att det låter jättebra, att ni ska hämta henne en viss tid!

• mammis96

Så bra!   Även om JAG är medveten om att det kommer att förekomma alkohol på festen? Även om Livia säger att HON inte kommer dricka.....  

Detta är en jobbig tid, man vet varken ut eller in. Jag tror man måste försöka tänka sig tbx till när man själv var 15..

• jeni

När jag var 15 år både rökte och drack jag, min bonus på 14 år dricker inte än, vad vi vet.

Jag tycker absolut din dotter ska få gå på fest. Jag tycker det låter jättebra att ni hämtar så ni vet att hon kommer hem ordentligt. Dricka lär hon säkert göra, men förhoppningsvis kontrollerat.

Jag tycker ni låter som reko ansvarsfulla föräldrar, helt i min smak ;D  

• titti1

tycker jag absolut hon ska få göra..min 14½ åriga dotter ska hänga m 2 kill kompisar o några tjejer-..de ska smälla raketer..inte ngn fest---sen får hon komma hem kl 1, hon är i vårt bostads område bara..

Svar på tråden Nyårsafton, fest?