• Eyleen

PCOS´are: Ökade/minskade behåringen vid graviditet?

Har grav PCOS med rejäl "behåringsproblematik". Under första graviditeten (Puregon-behandling) ökade behåringen kopiöst och jag har lagt ner många, många tusenlappar på behandling efter detta - då problemet kvarstod efter graviditet. Hade dock inte tillräcklingt med cash för att bli helt besvärsfri.

Nu, 4 år senare är jag gravid igen (IVF), men den här gången har behåringen miskat! :)

Hur var det för er? Ökade /minskade behåringen under graviditeten? Höll förändringen i sig efteråt? Var det skillnad på om bebisen var pojke eller flicka?    

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-28 10:47
    Efter första graviditeten, för 4 år sedan, fick vi en flicka.

• Svar på tråden PCOS´are: Ökade/minskade behåringen vid graviditet?
  • Janssonkatten

jag har väl inga problem direkt med behåring, men nog märkte jag att det lilla som finns faktiskt blev ändå mindre under graviditeten, det märkte jag framförallt när det kom tillbaka efteråt... hoppas den håller sig borta för dig!

• canviva

För mig minskade det mycket förra graviditeten och jag fick en pojke. Denna gång är det likadant och jag väntar en pojke (enl rul i v19). Jag tycker det är väldigt bekvämt, kan raka mig och det växer inte ut förrän på flera dagar. Hår på armarna är mer eller mindre borta (har inte så mkt i vanliga fall heller). Jag märkte också skillnad efter att barnet var fött då blev det som vanligt igen och det är bättre att vaxa benen.
    Skulle vara intr att höra om det har med kön att göra dvs om man väntar en pojke eller flicka.

• Eyleen

canviva:
    Ja, jag är ju också nyfiken om det möjligtvis kan vara kopplat till kön. Får uppdatera tråden om några veckor när jag vet vem som var i magen ;)

Fick en flicka förra gången och  då ökade behåringen. Kanske är det en pojke denna gång...   

Svar på tråden PCOS´are: Ökade/minskade behåringen vid graviditet?