• Hjärtefröjd

Missfallsutredning hos Anette Sjösten på Läkargruppen Victoria?

Någon som gjort missfallsutredning hos Anette Sjösten på Läkargruppen Victoria och vill dela med sig av sina erfarenheter? 

Efter fem år av oförklarlig barnlöshet, oräkneliga inseminationer, fyra IVF-återföringar och tre tidiga MF har vi äntligen en tid hos Anette i slutet av januari. Såklart är vi nyfiken på vad vi har att vänta.  

• Svar på tråden Missfallsutredning hos Anette Sjösten på Läkargruppen Victoria?
  • Javisst

Jag har Vad är det ni undrar över mer specifikt? Man lämnar en jäkla massa prover, gör koksaltsundersökning och diskuterar ev. avvikande provsvar och framtida medicinering.

Anette är för utom duktig en väldigt trevlig och sympatisk person!

• Kakmonster

Vi har haft vår utredning hos henne med. Lämnade massa blodprover, kromosomprov. Fann inga fel men fick trombyl och progesteron vid dom senaste två graviditeterna och har nu å småbarn! Hon är jättetrevlig. Det var skönt att alltid få göra VUL varje gång man var hos henne när man var gravid.

• Hjärtefröjd
    Javisst skrev 2011-12-20 20:23:27 följande:
    Jag har Vad är det ni undrar över mer specifikt? Man lämnar en jäkla massa prover, gör koksaltsundersökning och diskuterar ev. avvikande provsvar och framtida medicinering.

Anette är för utom duktig en väldigt trevlig och sympatisk person!
    Lämnat blodprov (+ spermaprov), gjort koksaltspolning och kollat med VUL gjorde vi under vår barnlöshetsutredning, så därför hoppas vi såklart att hon kollar något mer eller annorlunda.

Även progesteron och trombyl har jag testat åtskilliga gånger utan resultat... tyvärr.

Någon som fått livmodern undersökt via titthål?
  • Hjärtefröjd

Det låter fint att höra att hon är trevlig och sympatiskt... har era utredningar tagit lång tid?

• Kakmonster

Nej, inget titthål på mig. Vet inte om hon gör sånt.
    Vår utredning tog kanske två månader eller så. Kom fram till att jag hade lätt för att bli gravid men svårt att behålla.

• Javisst

Min missfallsutredning tog runt två, tre månader pga kromosomproverna som tar en stund. Hoppas hon kan hjälpa er!

Jag har fått fragminsprutor utskrivna av henne. Är lovad kortison nästa graviditet om inte heller denna håller, men man brukar inte skriva ut redan efter "bara" tre mf det pga alla biverkningar.

Ett tips om en jättebra tråd ang olika medicineringar och allt som hör upprepade mf till: www.familjeliv.se/Forum-11-261/m51510686.html

• Hjärtefröjd

Ni som blivit gravida och fått fragmin ordinerade av Anette. Hur länge har ni tagit det då?

Svar på tråden Missfallsutredning hos Anette Sjösten på Läkargruppen Victoria?