Min 2-aring kranglar sig hur bilblatet i bilbarnstolen!
Min 2-ariga dotter har en bakatvand Akta Graco DuoLogic, framtagen av Folksam. Vi bor i Dubai men kopte medvetet en bilbarnstol i Sverige for att fa basta kvalitet. Har finns dessutom inga bakatvanda stolar for en 2-aring. Men sedan ett par manader tillbaka kan hon "krangla" sig ur remmarna som gar over axlarna och sticker glatt fram huvudet runt stolen for att kunna se mig i forarsatet. Jag stannar da bilen, trar in armarna igen och spanner at lite till. Problemet ar dock att hon latt nar knappen som lossar pa baltet, och tom klarar att trycka och dra samtidigt sa att baltet blir lost igen. Och sa kranglar hon sig ur och sa borjar vi om igen.
Jag kor mycket och pa motorvag med min dotter varje dag och detta ar saklart ett stort orosmoment. Vi har lanat en MaxiCosi framatvand barnstol av en kompis och den sitter hon bra i och kanner inte "behovet" av att ta sig ur, hon ser ju redan bra. Som svensk vill jag ju ha min dotter bakatvand, men kanner mig anda sakrare med en framatvand stol dar hon ar fast spand, an en bakatvand som hon tar sig ur... Har nagon annan liknande problem - eller ide pa hur jag kan "lasa" fast henne i den bakatvanda stolen?
Tacksam for tips!
Kram