• Dubai baby

Min 2-aring kranglar sig hur bilblatet i bilbarnstolen!

Min 2-ariga dotter har en bakatvand Akta Graco DuoLogic, framtagen av Folksam. Vi bor i Dubai men kopte medvetet en bilbarnstol i Sverige for att fa basta kvalitet. Har finns dessutom inga bakatvanda stolar for en 2-aring. Men sedan ett par manader tillbaka kan hon "krangla" sig ur remmarna som gar over axlarna och sticker glatt fram huvudet runt stolen for att kunna se mig i forarsatet. Jag stannar da bilen, trar in armarna igen och spanner at lite till. Problemet ar dock att hon latt nar knappen som lossar pa baltet, och tom klarar att trycka och dra samtidigt sa att baltet blir lost igen. Och sa kranglar hon sig ur och sa borjar vi om igen.

Jag kor mycket och pa motorvag med min dotter varje dag och detta ar saklart ett stort orosmoment. Vi har lanat en MaxiCosi framatvand barnstol av en kompis och den sitter hon bra i och kanner inte "behovet" av att ta sig ur, hon ser ju redan bra. Som svensk vill jag ju ha min dotter bakatvand, men kanner mig anda sakrare med en framatvand stol dar hon ar fast spand, an en bakatvand som hon tar sig ur... Har nagon annan liknande problem - eller ide pa hur jag kan "lasa" fast henne i den bakatvanda stolen?

Tacksam for tips!

Kram

• Svar på tråden Min 2-aring kranglar sig hur bilblatet i bilbarnstolen!
  • whitetrach86

jag skulle nog slå en knut eller nått på remmen så att hon inte kan dra i den även om hon försöker. 

• cicci85

Jag har använt bröstbandshållare http://www.annasbabyshop.se/brostbandshallare-p-146-c-121.aspx Det är väldans effektivt Beteendet brukar gå över snart när de kommer på att de får ur armarna längre. det är ju bara en lätt plastgrej så det kan ju inte kosta mycket att skicka ner den till den om du inte kan få tag på en där borta...

Ge henne nåt att göra under bilfärden så hon inte tänker på att spänna loss sig... tex spela på telefon ller se på film. 

• Laboblina

Åh finns det såna! Det ska jag köpa, för min tvååring krånglar ur sina armar oavsett hur hårt jag spänner bältet

• Dubai baby
    cicci85 skrev 2011-12-19 10:28:25 följande:
    Jag har använt bröstbandshållare www.annasbabyshop.se/brostbandshallare-p-146-... Det är väldans effektivt Beteendet brukar gå över snart när de kommer på att de får ur armarna längre. det är ju bara en lätt plastgrej så det kan ju inte kosta mycket att skicka ner den till den om du inte kan få tag på en där borta...

Ge henne nåt att göra under bilfärden så hon inte tänker på att spänna loss sig... tex spela på telefon ller se på film. 
    Tack for tipset - ska genast kolla om dom finns att fa tag pa harnere!
  • stor grön drake
    cicci85 skrev 2011-12-19 10:28:25 följande:
    Jag har använt bröstbandshållare www.annasbabyshop.se/brostbandshallare-p-146-... Det är väldans effektivt Beteendet brukar gå över snart när de kommer på att de får ur armarna längre. det är ju bara en lätt plastgrej så det kan ju inte kosta mycket att skicka ner den till den om du inte kan få tag på en där borta...

precis vad jag tänkte tipsa om
    Samt att montera in "åtdragnongsbandet" under stolen, alternativt slå knut på det så att även om man trycker in lösgöringsknappen så händer inget
Svar på tråden Min 2-aring kranglar sig hur bilblatet i bilbarnstolen!