Girlinthecity skrev 2011-12-16 14:17:14 följande:
Ja, men det förklarar ju ganska mycket av situationen. Självklart blir hon svartsjuk och har stort behov av närhet om dom träffas så sällan, och om hon nu dessutom vet att han ska få ett till barn som får träffa honom hela tiden.
Menar du verkligen att du inte kan vara mindre fysisk den korta stund hon är hos er? jag säger inte att du bör vara det, jag tycker bara det låter egendomligt av en vuxen människa. jag menar, det är ju vad du begär av henne? Måste ni träffa dina syskonbarn precis den helgen hon är hos er?
jag kramar och pussar honom mindre faktisk när vi har henne och jag håller mig lite undan så dom ska få den tiden med varandra. men jag ser ingen anledning varför jag ska gå en helhelg utan att ge honom en puss eller kram? han har själv sagt att han tycker det är jobbigt att jag inte kommer o spontant kramar eller pussar honom! så jag anser att jag inte är fysisk alls emot honom när vi har henne, sitter inte ens brevid honom i soffan längre.
dom gångerna vi har träffat mina syskonbarn när vi har haft henne är då det har varit dop och födelsedagsfika och det anser jag att man ska kunna åka på även att man har henne.
jenni82 skrev 2011-12-16 14:20:56 följande:
när jag träffade min kille så vart min dotter väldigt mammig. alltid när jag kramar honom ropar hon efter en kram.
jag har kärleksbombat henne och kramats och visat så mycket kärlek jag bara kunnat och nu har det blivit myckte bättre. att neka dottern kramar och knäsittning gör det nog bara värre.
låt henne vara lite liten och kramas. är ju inte ofta hon är med er.
han ger henne jättemycket kärlek och kramar men han känner det är jobbigt att hon ska vara så klängig för enligt honom är hon inte så när jag jobbar utan blir så här så fort jag kliver innanför dörren!
jag vet inte vad mer jag kan göra mer än att dra mig undan och inte ge honom något fysisk kontakt som en puss! tar knappt i honom när vi har henne!
hon är ju även svartsjuk på katten liksom.....så det är ju inte bara mig eller andra barn.