JECJ skrev 2011-12-16 05:36:11 följande:
Jag har sett flera trådar om detta. Frågan är väl istället: "varför är det så viktigt att kategorisera sig?"
Är det familjelivs kollektiva tyckande som är viktigt eller är det möjligheten att kunna se sig som ett offer i olika situationer?
Ibland finns det trådar som handlar om "unga mammor" runt 22 år som gnäller om att de blir diskriminerade på 100 olika sätt. Löjligt tycker jag.
Är man vuxen, i ett stadigt förhållande och försörjer sig själv så är man antagligen vuxen nog att skaffa barn.
Är man omogen, utan stadigt förhållande och lever på mamma så är man antagligen inte vuxen nog för barn.
"Unga mammor" får mig att tänka på diverse tv-dokumentärserier fulla med mammor som aldrig borde få ta ansvar för något levande overhuvudtaget. Så varför vilja kalla sig för det?
Har mycket samma tankar som du. Det är på Familjeliv som det bollas med siffror- för det verkar vara viktigt för en del, även om de i samma mening säger att de inte bryr sig osv.
Attityd. Att se sig själv och andra ur olika synvinklar är viktigare anser jag.
Många säger också: "mamma (förälder)är ingen ålder..."...så varför då fråga om siffror egentligen..?