• Kickilina

Alltid yr på eftermiddagen, varför???

Hejsan!
    Har ett litet bekymmer. Har sedan någon vecka alltid blivit yr på eftermiddagen. Yr, ostadig, snurrig och helt ur balans. Känns grymt obehagligt och oroligt när jag inte alls vet vad det beror på. Känner inte av det på morgonen utan det smyger sig på vid lunch och håller sedan i sig resten av dagen, dock ej då jag tränar..mysko. Jag har två barn på 4 år resp 9 månader. Sover mycket dåligt på nätterna...tror ni att det kan bero på det?? Har någon annan där ute upplevt detta? Vad berodde det i så fall på? Blev det bättre?

• Svar på tråden Alltid yr på eftermiddagen, varför???
  • moruppgren

Hej.
    Jag hade precis samma problem under en jobbig tid med min dotter då hon inte sov. Jag antar att det är tröttheten. För min del var det också stress, jag var så spänd så det klämde åt någon nerv i örat som orsakade min yrsel.
    Det som hjälpte för mig var att min sjukgymnast 'knäckte till' nacke och rygg på mig.

Ring din HC och prata med dom. Yrsel är hemskt jobbigt!

• Sale

Hur äter du under dagen?

Det kan säkert bero på att du sover för dåligt. Uppkommer det alltid vid samma tid?

• Kickilina

Nä, blodtrycker är bra och jag försöker äta bra om än lite väl nyttigt ibland Jag tränar dock en hel del. Känns konstigt att vara stressad när man "bara" är hemma med barn, men det kan vara nog så stressande, framförallt när man vaknar nätterna igenom med tvåtimmarsintervall...

• Anonym (Ida)

Hur gick det? Jag har liknande!
    eller nån annan?

Svar på tråden Alltid yr på eftermiddagen, varför???