På vilket ivf försök lyckades ni bli gravid?
På vilket ivf försök lyckades ni bli gravid där ni fick behålla barnet? Hur tufft (psykiskt och fysiskt) upplevde ni behandlingen på en skala mellan 1-10?
På vilket ivf försök lyckades ni bli gravid där ni fick behålla barnet? Hur tufft (psykiskt och fysiskt) upplevde ni behandlingen på en skala mellan 1-10?
vi hade tur att lyckas på första försöket. jag tyckte att äggplocket var jätte jobbigt,mådde dåligt ett bra tag efter och hade väldigt ont. men nu när jag tittar på våran underbara dotter,som är 2.5v gammal så var de all smärta och tårar.
Nu har vi gjort sex IVF-försök som misslyckats. Sen gick det av sig självt! Hoppas det håller i sig! Är nu i v6.
Andra IVF.
Hel behandling och färskt embryo.
28 år.
Har BF om två dagar!
Har försökt få barn i 4,5 år nu och själva barnlösheten har varit betydligt tuffare än behandlingarna så sett fast när det inte blev plus efter första IVF blev jag knäckt också.
Men nu är det ju absolut värt det!
Lycka till.
Lyckades på första försöket är nu i v32 å längtar tills våran pojk vill titta ut! Jag tyckte nog att de var väldigt psykiskt jobbigt, inte så specielt med sprutorna utan "ruvartiden" var absolut värst!
nu har jag inte fött än, men vi lyckades på andra försöket.
Första försöket var en dans på rosor, jag har faktiskt inte mått så bra på länge i mitt liv. jag var pigg och fräsch och var inte alls påverkad av hormonerna FIck ut 7 ägg, 5 var i rätt storlek men bara två blev befruktade 3-celliga och därför fick jag tillbaka båda men inget stannade.
Andra försöket var rent fruktansvärt, jag mådde SKIIIT och var sååå lättstött och grät mest hela tiden... fick ut 14 ägg, alla blev befruktade men de var för långsamma så de fick odlas i tre dagar i stället för två- men då var det bara två som utvecklats rätt - en fyra-cellig och en 6-cellig, fick tillbaka båda och är nu gravid och går in i tolfte veckan i morgon.
Nej, vi har inte fått reda på någon anledning.
Jag lyckades på första försöket på Huddinge. Har varit gravid 2 ggr spontant tidigare.
3 färsk försöket lyckades på huddinge sj.
Fjärde insättningen lyckades för oss!
Det var ett färskförsök.
Innan det hade vi gjort ett färskförsök, ett fet och sen igen ett färsk men inget plus på dem.
Nu väntar vi äntligen en liten i januari!
Vi lyckades på första försöket med FET.
Efter äggplockningen (som jag tycker var det värsta av allt och följderna av den) så fick jag jätteont i magen. Så fort jag ansträngde mig det minsta så värkte det till. Magen svullnade upp och jag hade ett humör som hette duga. Samma dag som vi skulle göra äggisättning visade det sig att jag hade vätska i buken och risken för överstimulering var för stor för att fullfölja. Så det gick till frysen och vi fick vänta ungefär två månader för FET som nu lyckats och jag är i v. 10.
TS frågade om hur tuff behandlingen var på en skala 1-10, tycker det är svårt att skala ner det... En IVF-behandling för ju så mkt med sig, den påminner ju en själv om att det faktiskt inte går på något annat sätt. Det är också påfrestande i mitt eget tycke med alla dessa sprutor. Som jag skrev ovan var det värsta äggplocket och efterföljderna för egen del.
Vi lyckades på 3:e försöket (2:a FET).
Ostimulerad cykel, dock åt jag Norprolac pga något för höga prolaktinvärden. (Det hade jag inte gjort innan, utan fick det utskrivet eftersom jag gick till en annan läkare som tyckte det var värt att prova).
Tyckte nog att som många skriver att tiden innan IVF var jobbigast, när det liksom aldrig tog sig, månad för månad. Jag åt bl.a pergotime i ett halvår.
Jag mådde helt ok under IVF-tiden, tyckte dock att äggplocket var något jobbigt, men i övrigt gick det fint.
Ligger med en 15 dagar gammal tös som föddes i vecka 34+4 på bröstet, hon blev till på vårt första försök på CvL i Uppsala. Tyckte inte behandlingen var ett dugg jobbig, varken nässpray, sprutor, ÄP eller ET. Vi har fem embryos i frysen men hoppad kunna få ett syskon på naturlig väg ävrn om det är skönt att veta att de där fem finns...
På tredje försöket lyckades vi och nu är jag i vecka 24. Andra försöket fick vi plus men sen missfall i vecka 6.
Jag har tyckt att hela processen kring IVF har varit otroligt påfrestande och jobbig. Dels med lögner på jobbet o.s.v., dels väntan och besvikelsen då det inte fungerar och dels fysiskt - jag har haft väldigt ont både vid stimulering och äggplock, blev överstimulerad nu sist och har dessutom världens sprutskäck!
Men helt klart värt det, utan all smärta och sorg hade jag inte haft min lilla tjej sparkandes i magen nu =)
En fråga till alla er.
Beror det på kliniken eller vilken läkare som gör behandlingen?
På Huddinge föddes år 2010 antal 432 barn av 1 200 behandlingar. Det blir 36 procent födda barn, dvs. inte uppnådda graviditer för då hade siffrorna blivit ännu högre. En läkare på Huddinge varnade för att privata kliniker ofta redovisar gravidietsfrekvens, men det som är väsenligt är antalet födda barn.
Jag tror till syvene och sist det mesta styrs av individens förutsättningar och resten är tur.
Läste om en person som lyckades på 8 försöket. När de skulle ha syskon lyckades de på 1:a försöket utan att göra något annat. Ren tur.
Samma med Huddinge. Få privata kliniker slår 36 procent födda barn och då bakar man ihop alla och delar på antalet utförda behandlingar.