• lovegun

Läxor; bra eller dåligt?

Mer tid åt barnen efter en lång arbetsdag
    Barnen får mer frihet och mindre press
    Barn till icke svensktalande föräldrar har inte möjlighet att få samma hjälp hemma
    De med välutbildade föräldrar klarar läxorna bäst
    Läxor ger mer disciplin och självständighet
    Vi behöver klokare barn i en framtid med många problem
    Lärarna får betalt för att utbilda barnen
    Rättningen utav läxor tar tid ifrån läraren, tid som kan läggas på att undervisa
    Den vanligaste orsaken till stress i hemmet uppstår p.g.a. läxor

Vad tycker ni??

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Läxor; bra eller dåligt?
  • Annma
    caliningrad skrev 2011-12-13 15:04:39 följande:
    Glimma, det är riktigt trevligt att se att äntligen någon har sunt förnuft!
    Min dotter har 3 pianolektioner i veckan och övar på morgonen och på kvällen. Jag är själv utbildad som pianist bl a så jag vet exakt hur det funkar.
    Man kan INTE bli bra på det om man inte övar. Och man kan INTE ha roligt med det om man inte når en viss nivå. Punktslut.
    Nu när min dotter spelar tror alla svenskar (inte asiater, DE vet hur det funkar) att hon är fantastiskt begåvad. Nej. Det är hon definitivt inte (jag har  träffat riktiga underbarn så hon kan inte klassas som det). Men hon spelar sina stycken alledeles korrekt, är alltid färdig inför varje lektion och det går framåt som det ska. Nu är hon 4. När hon är 10 kommer hon att kunna spela riktiga stycken. 
    Vi får hoppas att din dotter tycker om att spela piano.
  • caliningrad
    Annma skrev 2011-12-13 19:54:57 följande:
    Vi får hoppas att din dotter tycker om att spela piano.
    åja! annars är det ingen ide. Hon säger att hon skulle vilja gå i en skola där man bara spelar piano.
    Det går inte att pusha ett barn med just en sån sak som piano.