• Frishta

Brevet till ägget? Hjälp

Jag ska skriva ett brev till ägget, berätta lite om vem jag är. Men vad ska jag skriva? Ska jag vara opersonlig, personlig eller väldigt personlig. I brevet jag fick från sjukhuset så stod det att jag skulle berätta lite om min familjestatus (gift, ogift, sambo) ska jag berätta lite om Dominic då? Sen så skulle jag berätta lite om mina intressen, utbildning, jobb etc. Borde jag skriva det som ett brev jag skriver till en brevvän?
    Jag vet inte alls hur ägget kan reagera eller hur ägget vill ha det. Behöver lite hjälp!
    Dessutom så vill jag visa hänsyn till föräldrarna, jag vill inte såra dem...

• Svar på tråden Brevet till ägget? Hjälp
  • Frishta

Fommpen
    Ja, förhoppningsvis. Ska på samtal hos en kurator och en läkare snart sen så får vi se om jag blir godkänd. Men det stod att jag skulle ta med brevet då.

• Rapunzella

Skriv sådant som du tror kan vara värdefullt eller intressant för ägget att veta. T.ex. kanske en del om dig- särskilda saker i utseende,humör eller personlighet som ev skulle kunna gå i arv och som ägget då kanske kan känna igen sig i.

I min familj har vi t.ex. en viss sorts födelsemärke som verkar gå i arv - där kan det ju vara bra att veta varför man har fått den där gigantiska blaffan på ena skinkan!

• Frishta

Hampelina
    Tackar! Det hade jag inte ens tänkt på vi har ju faktiskt en sak som går i arv som jag är 98% säker på att ägget ärver.

• Anne69

.....och kanske ska du skriva något om varför du donerar ägg? Något om hur du tänker och känner kring ofrivillig barnlöshet.

• yrre

Jag vet inte hur gammalt ägget är när det får brevet, men är det över 18 kanske det vill veta lite hur du resonerade när du beslöt dig för att ge bort det?
    Vad som gör dig glad och vad som gör dig ledsen kanske. Eller skriv en berättelse om en speciell dag i ditt liv där du väver in massa information om dig själv.

Tycker det verkar jättesvårt att skriva, men samtidigt väldigt, väldigt roligt.
    Hoppas det går bra!

• Frishta

Tack för era svar! Har nu läst igenom papperet ett otaligt gånger, där står det "För att underlätta för barnet ber vi Dej därför att skriva en kort levnadsbeskrivning såsom Du ser den själv. Din bakgrund, dina intressen, utbildning och yrke, samt familjeförhållanden." Är det okej då att jag skriver ett brev?
    (Vilka dumma frågor jag kommer med)

Svar på tråden Brevet till ägget? Hjälp