Åhhhh! Nu har hon passerat gränsen...
Idag är bytesdagen för minsta tjejen och som vanligt kollar vi av läget på morgonen och hämtar på eftermiddagen..
Nu visar det sig att tjejen har fått kräksjuka och mamman är sjuk även hon. Nu kräver hon att vi ska hämta ungen för att hon inte kan/orkar ta hand om henne när hon också är sjuk + att dem inte har nått hemma att äta....
Det har vart bestämt från början att är barnet magsjukt stannar det hos den föräldern den är tills det är friskt, men uppenbarligen vill inte mamman detta och nu är det tydligen mitt fel...
Jag är gravid, sliter med tentaplugg och VILL inte bli magsjukt och det har han förklarat för henne. Då är jag en häxa som faktiskt inte har nått att säga till om...
Sambon är toffel och säger att han får väl hämta tjejen. Jag kontrar med att han då får betala hotell för mig tills hon är frisk.. Är det jag som agerar fel, eller borde mamman tänka om?
Det här är första gången jag nånsin har tänkt onda tankar om min bonus mamma.....
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 13:31
Eftersom det verkar vara väldigt svårt för vissa att läsa innan man slänger ur sig dumma kommentarer så gör jag en uppdatering.
1. Mamman var uppenbarligen inte så sjuk som hon hävdade när vi ringde och kunde galant ta hand om sitt sjuka barn. (uppgifter från mormor och även mamman i efterhand)
2. Ett barn ska inte behöva flyttas när det är sjukt om det verkligen inte behövs! (sjukvård) och ska inte behöva utsättas för smitta. Alltså skulle jag självklart inte tvinga barnet att åka till sin mamma om mamman var sjuk på bytesdagen, inte heller skulle jag tycka att det var lämpligt att barnet kom hit om vi låg sjuka här alla. Detta för barnets skull så att hon inte ska behöva bli sjuk. Men skulle barnet insistera så är det självklart välkommet... Men lika lite som mamman vill ha smittan till sig, vill vi ha smittan hit!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 13:58
Situationen är avklarade sedan drygt en vecka tillbaka och mamman klarade av att ta hand om sitt barn väldigt bra! Vi har inte blivit sjuka ännu, tentan är inlämnad och allt är frid och fröjd.