• Agnes81

Erfarenheter av supersnygga tygblöjan Poops?

Hej är det någon som har testat tygblöjan Poops? (poops.se) bra/dåliga erfarenheter? Fick i present och funderar på att köpa ett gäng till om de nu ät bra (dottern är ännu för liten).. De har faktiskt ett jättebra pris och är dessutom snyggaste tygblöjan jag sett på marknaden.. Tack för tips på förhand!

• Svar på tråden Erfarenheter av supersnygga tygblöjan Poops?
  • Egendomligt

Jag har provat utav den första omgången, som tyvärr hade fel på yttertyget som gick sönder efter ett par tvättar. Men det problemet är väl ordnat nu.

Modellen antar jag är samma, jag tycker att det har fungerat bra. De är ganska breda i grenen, mycket bredare än Myllymuksuts som vi har nu. Sen tycker jag att de känns lite korta nu när sonen väger runt 10 kg, de går inte upp i ryggen så bra. Inläggen som följer med suger bra, torkar på ca 1 dygn om man hängtorkar dem.

• Agnes81

tack för erfarenheter och synpunkter egendomligt! detta hjälper massor!

ojdå. får hoppas att jag har en från den nya omgången och inte från den första!

att de är breda i grenen - det innebär kanske att den inte passar på en så liten tjej som min.. hmmm.. hon är verkligen liten och smal för sin ålder..

övergick du till en annan blöja för att sonen blivit för stor? varför bytte du?

perfekt att inläggen suger bra, det är superviktigt som jag förstått det (nybörjare på tygblöjor).. 

• Sofina

Jag har läst tidigare på ngn tråd här att folk inte varit nöjda med inläggen, de har vikt sig och ligger inte där de ska. Är oxå nyfiken på om det finns ngn mer med erfarenhet av blöjan! 

• Sofina
    Sofina skrev 2011-11-26 10:51:57 följande:
    Jag har läst tidigare på ngn tråd här att folk inte varit nöjda med inläggen, de har vikt sig och ligger inte där de ska. Är oxå nyfiken på om det finns ngn mer med erfarenhet av blöjan! 
    Kanske även det gällde den "gamla" blöjan??
  • Egendomligt

Vi bytte eftersom vi skulle köpa nya blöjor efter att Poops-blöjorna hade gått sönder (pga yttertyget alltså), och eftersom de började kännas lite för korta så valde vi att köpa ett annat märke i större storlek. Han hade dem från 5 till 14 månader ungefär, så vi har inte provat dem på en liten bebis.

Jag tycker att det är positivt att det är naturmaterial i blöjan också, bambu-bomullen känns inte så blöt mot huden som när det är bara bomull (som vikblöjorna vi har provat tidigare).

• Sofina

Egendomligt, är ni nöjda med Myllymuksut? (har sneglat lite på dem senaste dagarna) Rekomenderar du pocket eller AIO?

• Sofina
    Sofina skrev 2011-11-28 21:02:08 följande:
    Egendomligt, är ni nöjda med Myllymuksut? (har sneglat lite på dem senaste dagarna) Rekomenderar du pocket eller AIO?
    Oj, nu insåg jag att det var du som svarade om Myllymuksut då jag ställde frågan i en annan tråd. Försöker bara få lite olika synpunkter på märket. (tack för svaret, ingen lätt djungel det här!)
  • normaviktor

Jag köpte poops blöjor till min son som är 10 månader och de har verkligen hållt måttet måste jag säga då jag upplevt att många andra tygisar vi testat bara läckt och läckt vilket poops inte gör vilket jag tycker är urviktigt!! Att inlägget inte ligger som det ska är inte heller något jag upplevt. 

• Northland

Jag har provat poops-blöjan (den nya) till min son som är 8 mån. Håller med om att den inte läcker och har bra barriärer kring benen. Tycker dock att han känns alldeles dyngsur när jag byter blöja (byter ofta). Sen är det dlig elasticitet kring midjan. Vi har testat ett antal pocketblöjor och fastnat för dessa www.lillalammet.se/lilla-lammets-pocketbloja-p-118-c-154.aspx. Ganska dyra men supermjuka och välsydda.

• Krake

Den ser ut att vara väldigt lik itti bittis.

Moster, inte monster.
  • naggista

har använt poops i flera månader nu. både dagtid och nattetid. kanon! har sparat enormt mycket pengar och att slippa bära hem tunga skrymmande blöjor.. samt ut stora mängder sopor..

föredrar bomull framför icke naturmaterial.. dottern blir mindre röd i baken av tygblöjor än vanliga blöjor också..

förvånande är att det funkar bättre med poops på natten än vanlig nattblöja? sätter dubbla blöjor.. alltså ett inlägg till inuti blöjbyxan..

tar tacksamt emot fler tips på området! 

Svar på tråden Erfarenheter av supersnygga tygblöjan Poops?