• PappaK

Bilbarnstolar - vad får man plats med?

Har en fråga om bilbarnstolar. Vi har en Renault Grand Scenic och nu börjar det bli dags för den minsta dottern att lämna babyskyddet. Det innebär att vi får två barn som ska sitta i bakåtvänd barnstol och ett i framåtvänd. Någon som har erfarenhet av vilka stolar som får plats?

Idag har vi en bakåtvänd MaxiCosi och en framåtvänd BeSafe IziUp med ryggstöd. Helst vill man ju bara behöva köpa en ny, men det kanske inte går. Tanken är att den framåtvända ska vara  på ena sidan.

Tacksam för synpunkter och tips. 

@hosPappaK
  • Svar på tråden Bilbarnstolar - vad får man plats med?
  • Natasha76

Menar du i bredd? I min Passat 2003 får jag utan problem tre bakåtvända i bredd. En Mobi, en Multi-tech och en Secura funkar bra. Mobin tar mycket plats i längdled så den har jag i mitten bak. Då kilar den in sig mellan framsätena. Jag skulle satsa på en stol med lång rygg så att den minsta kan ta över Mobin. Vi har de större barnen i Multi-tech, Two-way, Secura eller Axkids stolar. (Jag har många stolar att välja på så jag har testat). De större är mellan 105 och 110 cm långa, fyra och fem år. Two-way och Axkids stolar funkar längst bakåtvänt. Så någon av dom kanske?

• stor grön drake

Vi har en Scenic utan grand och vi får rum med en Britax MultiTech, Akta Graco Cosmic XTP samt Akta Graco Logico S i bredd i baksätet, så ni får nog rum med nästan vad som helst i er bil ni med, eftersom "grand" modellerna är större än vanliga.
    (AG logico med bas är breeed)

Svar på tråden Bilbarnstolar - vad får man plats med?