• Tittins

Kommer antagligen inte kunna amma mitt/mina barn, hur gör jag?

Fler än jag som antagligen inte kommer att kunna amma sitt  barn?

Kommer antagligen inte kunna amma mitt/mina barn i framtiden p.g.a. medicinska skäl.

Hur gör man t.ex. på BB? Måste man ta med sig modersmjölksersättning dit eller hur gör man?

Tacksam för tips och råd!

Tack!! 

• Svar på tråden Kommer antagligen inte kunna amma mitt/mina barn, hur gör jag?
  • Tittins
    BeanieButt skrev 2011-11-23 09:41:10 följande:
    På BB har de modersmjölkersättning och matningsutrusning.

Lycka till!
    Okej, tack så mycket!

• The Maria
    Tittins skrev 2011-11-23 09:42:49 följande:
    Okej, tack så mycket!

Om du inte kan amma pga medicinska skäl kan man i vissa landsting få låna en pump om man ändå vill ge bröstmjölk... 

Jag har inte kunnat amma någon av mina två pga medicinska skäl och jag har haft med mig egen flaska (dom har behövt specialflaskor också) för att underlätta. Annars finns allt redan där. 
  • Kyanita

Där jag fick är de väääldigt amningsfokuserade men de hade ersättning. Vill du ha en speciell sort så kanske du får ta med. Jag tror de hade Nan och Semper men det är ju bara att ringa och fråga när det är aktuellt. Glöm inte ta med flaska. Lycka till!

• Tittins
    The Maria skrev 2011-11-23 09:45:10 följande:
    Om du inte kan amma pga medicinska skäl kan man i vissa landsting få låna en pump om man ändå vill ge bröstmjölk... 

Jag har inte kunnat amma någon av mina två pga medicinska skäl och jag har haft med mig egen flaska (dom har behövt specialflaskor också) för att underlätta. Annars finns allt redan där. 
    Okej, då vet jag! Kommer antagligen inte kunna ge bröstmjölk så får antagligen gå på modersmjölksersättning den dagen jag får barn
  • Mumin80

För din egen enkelhet så kan det vara bra att ta med sig egen ersättning och kanske egen flaska, om man vill ha någon särskild modell. Så slipper man risken att behöva tjata på BB-personalen. 

En napp kan också vara bra att ha med sig, för att tillfredsställa barnets sugbehov. Eftersom barnet ändå inte ska amma så är det ju inget problem att introducera nappen direkt. 

• Tittins
    Kyanita skrev 2011-11-23 09:45:36 följande:
    Där jag fick är de väääldigt amningsfokuserade men de hade ersättning. Vill du ha en speciell sort så kanske du får ta med. Jag tror de hade Nan och Semper men det är ju bara att ringa och fråga när det är aktuellt. Glöm inte ta med flaska. Lycka till!
    Okej!
    Det bästa är väll att ringa och kolla läget innan så är man juh helt på den säkra sidan helt enkelt!
    Tack 
Svar på tråden Kommer antagligen inte kunna amma mitt/mina barn, hur gör jag?