• Räkmamman

Om det fanns möjlighet att fâ svenks BVC över nätet?

Hej alla utlandsföräldrar,

Jag bor själv i Zürich, Schweiz och har fött 3 barn här. Vâr första dotter föddes med en genetisk skjukdom (SMA typ 1) och gick bort precis innan hon blev 8 mânader. Vi fick kalasbra vârd, men vad jag saknade, och vad jag har saknat med mina andra tvâ smâ är att fâ râd och tips pâ SVENSKA. även om mina sprâkkunskaper är bra sâ har det varit tillfällen dâ jag undrat vad jag skulle fâtt för râd i Sverige, eller sâ  har jag varit sâ trött och utmattad att jag inte ens orkat frâga för att sprâket varit i vägen.

Tänk om det fanns möjlighet att fâ delta i BVC grupper/föreläsningar om barnhälsovârd (typ sova, mat, familjepusslet, stress) över nätet! Skulle ni använda er av det?

• Svar på tråden Om det fanns möjlighet att fâ svenks BVC över nätet?
  • Grabben i bloggen bredvid

Det var tråkigt att läsa att det gick ont för er...

När vi bodde i Australien en kortare period hade vi lite mailväxling och Skypesamtal med sjukvårdsupplysningen. Det kändes tryggt. Kanske inte språkmässigt, utan man kände sig bekväm med dom råden som man fick.

Utländsk sjukvård kanske har andra bedömningskriterier, eller nivåer som de utgår ifrån. 

Mer av mig på: andrahalvleken.se
  • Krake

Hemskt med din dotter! Beklagar verkligen att ni var tvugna att skiljas från henne.

Till din fråga: nej, jag hade inte varit intresserad. Tycker jag har mycket att göra som det är...

Att kunna ringa sjukvårdupplysningen hade varit guld däremot - jag har aldrig fått det att funka via skype och i Tyskland finns ingen motsvarighet. 

Moster, inte monster.
Svar på tråden Om det fanns möjlighet att fâ svenks BVC över nätet?