• Ellih73

Barnbilstol för långa barn?

Hej hej!
    Vi har en son som flyller två år i dec. Vi har en akta graco cosmic till han. Den ska ju egentligen hålla tills han väger 25kg, men hans huvud är nu över kanten på stolen. Några tips på stolar där ryggen är längre?

Mvh Ellih

• Svar på tråden Barnbilstol för långa barn?
  • Cecci78

Britax Two Way är den största, min pojk är 128 cm o har plats kvar i den, sen beror det ju förstås på hur lång överkroppen är

• cicci85

Hade oxå Twoway till min långa son. Den har högst rygg av alla stolar. AG BeLogic har oxå hög rygg men ger sämre benplats.

• Lantani

Jag säger också britax two way. Sonen är nyss fyllde 3 år och precis under 1 m gissar jag, han kommer kunna växa myyycket till innan stolen är urvuxen
    Stolen är ju urvuxen när översta delen av öronen når upp till kanten på bilstolen (1/3 av huvudet får gå upp över bilstolen).

Här kommer en bild, dock har jag monterat stolen med väldigt lite benplats där, dock går det utan problem att montera den längre ut på sätet och få mer benplats, vilket är fixat nu!

Alvin 081114 och Alice 100807
  • Ellih73

Tack för era svar :) Ska kolla upp denna stol ;)
    Några mer tips?

Mvh Ellih

• cicci85

Just det, Axkid Kodzone/kidzofix är en ny stol med hög rygg. Vet inte om den funakr lika länge som twoway men längre än de flesta andra iaf.

• Natasha76

Jag fick besök av guddottern i helgen och då passade vi på att testa om hon rymdes i Kidzone. Hon är 128 cm lång (mamman var litet osäker, men lillasyster som är 2 år yngre är 110 cm) och 7 år. Hon fick in axlarna under nackstödet, men jag är inte helt säker på om hon satt rätt, eller hade baken litet fram. Jag skulle säga att ett barn ryms i stolen upp till 120 cm, så är jag på säkra sidan. Testade för en tid sen med en pojke som var 115 cm lång och då var det ännu växtmån kvar.

Svar på tråden Barnbilstol för långa barn?