• Familjen Rockström

Hemma med min 3 åring och 1 åring. söker lekkompisar - Västerås

Hej jag är hemma mamma eller som vissa kallar det "hemmafru" med våra två barn. Clara på 3 år och Vera på 1 år.
    Vi är ofta på öppnaförskolor eller leker i skogen. Trivs jätte bra att vara hemma med barnen! men äldsta dottern saknar lekkompisar! och jag saknar den sociala biten och skulle jätte gärna vilja träffa andra västerås mammor.
    Gärna med barn i samma ålder så att dom kan leka lite. Vi bor på Skälby.

Hör av dig :)

• Svar på tråden Hemma med min 3 åring och 1 åring. söker lekkompisar - Västerås
  • marmelad

Hej!
    Jag har en son på 15 månader och en son på sanrt 3,5 år  Nu har visserligen den stora killen nyligen börjat på förskolan 15 timmar i veckan, just av den anledningen att vi inte hade några barn att umgås med, vi är ganska nyinflyttade i Skultuna och känner inte så många här.
    Men jag är hemma med 1-åringen och 3-åringen är ju hemma ofta han med eftersom han bara går 15 timmar
    Det är så tråkigt när man går ut till någon lekpark eller liknande, för vi är alltid ensamma där.. det verkar som att alla andra barn går på förskolan och man känner sig ganska ensam.

Kommer ni härifrån eller är ni hitflyttade?  

• Familjen Rockström
    marmelad skrev 2011-11-25 14:18:00 följande:
    Hej!
    Jag har en son på 15 månader och en son på sanrt 3,5 år  Nu har visserligen den stora killen nyligen börjat på förskolan 15 timmar i veckan, just av den anledningen att vi inte hade några barn att umgås med, vi är ganska nyinflyttade i Skultuna och känner inte så många här.
    Men jag är hemma med 1-åringen och 3-åringen är ju hemma ofta han med eftersom han bara går 15 timmar
    Det är så tråkigt när man går ut till någon lekpark eller liknande, för vi är alltid ensamma där.. det verkar som att alla andra barn går på förskolan och man känner sig ganska ensam.

Kommer ni härifrån eller är ni hitflyttade?  
    Min dotter är 13 månader och Clara är 3,5 år så dom är ju nästan lika gamla. Kul! Okey, Vi flyttade till skälby nyligen och vi känner inte en kotte här. bodde tidigare på Oxbacken. Vart kommer ni ifrån? eller är ni också härifrån? 
    Ja jag håller med dig. det är ALDRIG några barn ute. antar att alla går på dagis eller håller sig inne. Tråkigt! förra veckan när vi lekte i lekparken så kom en mamma med sin son som var i Claras ålder... stackarn blev ju överlycklig och sprang fram och nästan kramade han. Lekte en bra stund innan dom gick hem.

• marmelad

Vi flyttade hit från Avesta i februari. Men jag kommer från Hedemora från början, och min man kommer från Borås. Så vi har inte direkt något kontaktnät här alls. 
    Brukar ni gå till någon ÖF? 
    Jag har testat den här i Skultuna några gånger, men jag tycker inte att det så roligt där. De flesta barnen är dessutom mycket yngre än mina.
    Jag hoppas på att det ska komma lite snö snart, så att det blir lite roligare att gå ut med barnen Nu är det så blött och grått överallt, så vi längtar efter snön så vi kan åka lite pulka och sånt
    Vad brukar ni göra annars? När ni inte är i lekparken

• Molly Monster

Synd att ni inte bor kvar på Oxbacken, där bor jag med min pojke som blir fyra i vår. Han har också fått börja förskola för att kunna leka med någon. Vi har också en lillebror på nio månader. På Djäkneberget brukar det vara barn, men mest förskolegrupper tyvärr.

• Kramgotjej

Hej jag har två döttrar, en på 3 år och minstingen på 7 veckor. Vi vill gärna träffas och leka:) Bor på viksäng nu men flyttar till gideonsberg nu i januari.

Svar på tråden Hemma med min 3 åring och 1 åring. söker lekkompisar - Västerås