finns det mjölk och glutenfri ersättning/välling annat än på apoteket?
Som rubriken, kan man köpa någon annan sort än nutramigen nu när hon är över 6 månader? Eller någon som har tips på nåt man kan koka ihop själv?
Som rubriken, kan man köpa någon annan sort än nutramigen nu när hon är över 6 månader? Eller någon som har tips på nåt man kan koka ihop själv?
Jag köpte mjölkfri välling från 6 månader på Maxi. EnaGo heter märket.
(hittade en låglaktos glutenfri välling där också som jag också provade att köpa)(minns inte märket men kartongen är vit)
Inte ersättning vad jag sett, men välling finns. Be om det på recept så blir det mkt billigare på Apoteket.
Tack för svar. Är enago glutenfri också? Vickan: vill helst ge ersättning men har missat att det var sista uttaget på receptet och på vårt bvc är det läkare bara ibland så jag är inte säker på att vi har så det räcker till vi kan få nytt recept... Så jag kollar lite för säkerhets skull
Majsvälling är iaf glutenfri men jag vet inte om det även är mjölkfri.
Det står inget om att EnaGo är glutenfri, så jag vet inte.
Majsvälling är nog inte mjölkfri då våran bebis skiten brännskita av den.
Det går att köpa Nutra på Apoteket utan recept (gick då förut iaf) men den är snordyr, typ 210kr/burken...
Vår son är över två år och äter fortfarande Nutra, blandar med Oldanas risgröt för att få den tjockare. Finns nämligen ingen färdig välling i handeln som han tål (han har dock fler allergier än ditt barn, så kolla för säkerhets skull!)