• dahlian

Konstigt beteende

min sambos dotter som är 15 har skaffat kille och äter sedan ett halvår p-piller. Killen kommer hit och sover och han smygs då in då han enligt min sambo är för blyg för att titta oss i ansiktet eller att hälsa på oss. Han äter aldrig någonting här, varken mat eller frukost.
    Han måste väl någon gång gå på toaletten eller borsta tänderna men vi har då aldrig mött honom i hallen. Jag har en endaste gång mött honom i hallen då han kom eftersom min son skulle gå ut just då. Så han blev tvungen att heja( stackars krake). När de en gång var i gillestugan i källaren och jag sa till min sambo att de var tvungna att gå därifrån och in i hennes rum därför att min son skulle sova i gellestugan med en kompis, så skickade han sms ner till gillestugan iställer för att gå ner och säga till dom!!!!!!!!!!!!! Ja ni läste rätt.
    Dessutom tar hon av någon underlig anledning sina piller vid sextiden varje dag så de kommer varje kväll fram på vårt middagsbord och ligger där i allas åsyn.
    Jag tycker personligen att p-piller är något högst personligt och inte något man viftar med som en trofé vid middagen. Speciellt inte framför sin lillasyster som är 12. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Konstigt beteende
  • Slats

jag tycker det är du som har ett udda beteende.
    skulle din son och hans kompis sova i stugan kunde både du och de gott säga till din sambos dotter och hennes pojkvän själva. och det är väl inget negativt att lillasystern ser hur storasystern hanterar sina piller så att hon har någon uppfattning om att det ska vara rutin och inget slarv, om hon själv börjar med det om några år. varför skulle de vara något högst personligt?

• MadlenA

Det är ju ert/ditt hus, man vill veta vad det är för folk man har hemma hos sig! Han kan inte kolla sin tjejs pappa i ansiktet men ligga kan han!!? Nu är mina flickor små men jag skulle aldrig acceptera att dem drar hem folk som inte kan presentera sig eller ens hälsa!

Kan ni inte prata med dottern, en middag kan han väl vara med på så isen bryts så kanske det känns lättare sen för alla!?

• Slats
    MadlenA skrev 2011-11-17 20:25:36 följande:
    Kan ni inte prata med dottern, en middag kan han väl vara med på så isen bryts så kanske det känns lättare sen för alla!?
  • cid

Åh vad jag känner att det är skönt att inte vara 15 igen. För att komma hem till pojkvännens föräldrar var ju det jobbigaste som fanns! Jag tycker inte det låter ett dugg ovanligt.

varför gick inte du ner i gillestugan och sa till dom att de var tvugna att gå någon annanstans?

Vilka "närmanden" har du gjort för att lära känna pojkvännen?

Och, p-piller? När man är 15 är tankar, frågor och annat kring sex något som ganska ofta upptar en stor del av livet, så p-piller är nog ganska ofta en naturlig del. Inte konstigare än att man tar en panodil när man har huvudvärk...

• dahlian

Ok så ni tycker jag är konstig.... Om jag hade gått ner och sagt till i gillestugan så hade jag fått så jävla mycket skit för det.... Då hon klart och tydligt talat om för oss att han inte vill hälsa på oss.
    Jag bor här och betalar för huset. Jag VILL VETA vem som är i mitt hus. Men uppfostran är tydligen omodernt..

Om jag hade slängt mina p-piller på middagsbordet för tre år sedan när vi flyttade ihop hur hade det sett ut?
    Jo jag kan tala om att det hade blivit ett ramaskri från min sambo.

Och p-piller är ett PREVENTIVMEDEL. Om min son om ett par år skaffar tjej ska han få slänga fram sina komdomer på bordet då eller?????????

En 12-åring behöver inte veta en massa om p-piller redan. Hon blir ju bara uppmuntrad. Ska hon ha sexoch piller när hon är 14 då kanske.

Dessa piller slängs fram även om vi har andra gäster utanför familjen på bordet. nej fy faan.

Alla normala människor tar sina piller på morgonen eller kvällen. Varför klockan sex?

Men min sambos lilla prinsessa får ALLTID göra precis vad hon vill. När det gäller andras barn har han minsann helt andra åsikter och värderingar.

Du som kallar dej SLATS får gärna svara

• dahlian

Vill man vara så pass vuxen att man knullar så kan man banne mej vara så pass vuxen att man hälsar när man sover över i någon annans hus.

• MadlenA

Du låter lite arg, och det vet jag inte om jag hade varit i din situation men jag håller helt
    med dig faktiskt! Prata med dottern själv lugnt och stilla? Det är ju för att alla ska trivas o må bra som man vill träffa och hälsa på honom!

Piller ÄR faktiskt inget att uppmuntra, i den åldern ska man ändå alltid använda kondom! Speciellt om det är en ny relation! Hon kan väl fortfarande vara pappas prinsessa utan att just knapra ppiller vid middagsbordet?

• izzi

Jag äter en medicin och den plockar jag då inte fram så alla ser. Varför skulle jag det? Nej, pappan får säga till att de får hon ha på sitt rum/toaletten. Hon kanske tycker det är "tufft"? Pappan borde ta ett snack med henne angående preventivmedel. Som någon skrev borde kondom vara det naturliga i den åldern.

Fråga om killen vill äta middag med er någon gång, om han tackar nej så ja vad ska man göra? Då kanske har är knepig och förhållandet rinner ut i sanden.

• Kattdamen

Okej, jag kan förstå att man vill lära känna pojkvännen lite mer. Men du verkar mest förbannad över p-pillren faktiskt. P-piller används ju inte bara som preventivmedel, så att jämföra med kondomer är ju lite udda.

• dahlian

Nä, nä kanske inte. Men hon använder dom i alla fall som preventivmedel. Och dom har veeeeeeeeeeerkligen inget på middagsbordet att göra framför alla oss andra som är familjemedlemmar och andra gäster.
    Lite hyfs och fason får det allt vara. Och så länge som han inte ens bevärdigat sig med att åtminstone säga hej till oss som bor i huset och i vars sängar han ligger, så existerar han inte. jag vill därför inte heller höras talas om vare sej honom eller se några preventivmedel i form av piller på matbordet. Tack.

• Stjärnfall76

Jag tycker att man MÅSTE hälsa. Visst var det jobbigt ibland, för jag var med blyg i den åldern. Men man MÅSTE faktiskt, det ses som väldigt ohyfsat annars.

jag skulleinte vara bekväm med en annan tonåring hemma hos mig som nte hälsade och som inte ens åt frukost..... Jag tycker att man faktiskt har vissa rättigheter i sitt eget hem. Prata med tjejen och säg att det är obekvämt och att han får hälsa och komma och äta som normala människor.  

Svar på tråden Konstigt beteende