• athina

Att flyga med spadbarn- Hur gjorde ni med valling???

Jag kommer foda i Jan och sedan flyga med bebisen nar hon/han ar ca 3v. Flygresan ar pa 3.5 tim.
    Det tar pa SAS hemsida :  Ta med barnmat och välling på flygplanet
    Du får i första hand ta med så mycket speciell barnmat (till exempel välling och barnmatsburkar) och dietmat som du behöver under flygresan

Man far ju inte ta vatten med sig forbi sakerhets kontrollen. Hur gjorde ni??
    Nagra har gett mig forslaget att be nagon cafeteria koka vatten till mig. Har ni anvant er av deras vatten eller har ni kopt en flaska vatten som dom kokat upp???

Vet nagon om det ar tillatet att fora med sig drickfarding valling pa tetrapack???  Dom innehaller val runt 200ml och man far val endast fora ombord 100ml???  

• Svar på tråden Att flyga med spadbarn- Hur gjorde ni med valling???
  • MajaVira

Färdigpackad barnmat räknas inte in i de 100 ml vätska som man får ta med sig, så drickfärdig ersättning i tetra är helt okej att ta med (för jag hoppas att du menar ersättning och inte välling?).

Du kan även ta med egen termos och fylla på den efter säkerhetskontrollen, förhoppningsvis finns det något cafe som hjälper till med detta.

• tackförfisken

Tetra:)
    Har även haft med mig en färdigblandad flaska någongång ,men då har jag fått smaka på den i kontrollen:)

• Prospero

Tetra som personalen fått värma. Eller ibland pulver i flaskan och så har vi fått varmt vatten på flygplanet.

• Pippi Långstrump

Tetra är inga problem- de hjälper dig på flyget att värma flaskan. Vi har flugit med BA och då fått burkmat till barnet.

• Alexi

Alltså,. jag antar att du skriver fel för välling ska du inte ge en treveckors bebis. Det lättaste är ju om man ammar, då är det supersmidigt att flyga. Annars är det bara att ta med dig pulver till ersättningen och be om tevatten och lite kallt vatten som du blandar till lagom temp.

• älskarlivet81

Vi blandade i nappflaskan innan säkerhetskontrollen! Inga problem, fick smaka på den vid ett tillfälle.

• athina

MajaVira och Alexi, ja sjalvklart menade jag ersattning....ar inte riktigt vaken anSolig

Alexi, jag tankte oxa att man kunde be om tevatten och sedan halla i lite kallt vatten. Men sa har jag fatt synpunkter pa det eftersom det sags att vattnet maste KOKA i 5 min forst.

Jag hade ju hoppats pa att det gick att losa sa som alskarlivet81 skrev. Att jag har med mig en termos och blandar det innan.
    MEN da kommer vi till ett annat problem....det sags ju att ersattningen ska drickas snarast efter blandning och att det kokta vattnet ska helst anvandas efter max 30 min!!!!!!!!
    Detta pga bakterier mm

Mitt forsta barn ammade jag i 4man men sen nar han fick ersattning/valling sa blanda jag det (nar vi reste) med vatten som jag haft i termos bra mycket langre an en halvtimme.  Eller blandat klart en flaska for natten som jag sen varmt i micron. Han hade inga problem.  Men ju mer jag laser och hor dessto mer nervos blir jag!!!!

Tack for era svar{#emotions_dlg.flower} 

• älskarlivet81
    athina skrev 2011-11-13 12:39:14 följande:
    MajaVira och Alexi, ja sjalvklart menade jag ersattning....ar inte riktigt vaken anSolig

Alexi, jag tankte oxa att man kunde be om tevatten och sedan halla i lite kallt vatten. Men sa har jag fatt synpunkter pa det eftersom det sags att vattnet maste KOKA i 5 min forst.

Jag hade ju hoppats pa att det gick att losa sa som alskarlivet81 skrev. Att jag har med mig en termos och blandar det innan.
    MEN da kommer vi till ett annat problem....det sags ju att ersattningen ska drickas snarast efter blandning och att det kokta vattnet ska helst anvandas efter max 30 min!!!!!!!!
    Detta pga bakterier mm

Mitt forsta barn ammade jag i 4man men sen nar han fick ersattning/valling sa blanda jag det (nar vi reste) med vatten som jag haft i termos bra mycket langre an en halvtimme.  Eller blandat klart en flaska for natten som jag sen varmt i micron. Han hade inga problem.  Men ju mer jag laser och hor dessto mer nervos blir jag!!!!

Tack for era svar{#emotions_dlg.flower} 
    Så himla viktigt är det inte att det dricks direkt efter det blandats.. Dessutom kan man dricka ersättning kall också...
  • athina

glomde skriva tt jag kommer ge en ersattning(pulver) som inte finns pa tetra. Att ta med ersattning pa tetra verkar ju vara det mest smidigaste. Men tank om bebisen kanner av skillnaden och bara vagrar.......jag far ova i 3V innan vi reser sa att han/hon vanjer sig vid bada ersattningarna!!!!

• athina

alskarlivet81: Tack!!!!!! Na jag kanner oxa att allt om jag hor och laser verkar vara sa jakla hysteriskt och sterilt!!! 
    Men efersom det var 8 ar sen jag fick barn och d ammades han d forsta 4man sa kanner jag mig som en verklig nyborjare igen. 
    Men man far val bita ihopa och inte lyssna sa mycket pa allt man hor!!! 

• 071001

Ta tetror, enkelt och absolut tillåtet.

• älskarlivet81
    athina skrev 2011-11-13 12:48:14 följande:
    alskarlivet81: Tack!!!!!! Na jag kanner oxa att allt om jag hor och laser verkar vara sa jakla hysteriskt och sterilt!!! 
    Men efersom det var 8 ar sen jag fick barn och d ammades han d forsta 4man sa kanner jag mig som en verklig nyborjare igen. 
    Men man far val bita ihopa och inte lyssna sa mycket pa allt man hor!!! 
    Gör som du känner för är min rekommendation! Ditt barn kommer inte dö av att äta ersättning som är 40 minuter gammal liksom. Vi kokade inte ens vattnet så länge, jag ammade 3,5 månad, sen kokade vi vattnet kanske 2-3 veckor max.
Svar på tråden Att flyga med spadbarn- Hur gjorde ni med valling???