• FinaMina

Utvecklingsfas igen?

Min dotter blir sex månader om en vecka. Sen i fredags har hon skrikit innan sömn och vaknat med skrik. Undrar om hon kan vara inne i en utvecklingsfas igen? När hon var ca fyra månader skrek hon också innan sömn och sov oroligt. Fasen varade i nästan en månad. Jag bar henne mycket då och hon bara skrek och skrek. Tror ni att denna fas kommer att var lika länge?

• Svar på tråden Utvecklingsfas igen?
  • FinaMina

Hon blir sex månader om en vecka så nu borde hon vara "på sitt soligaste humör", eller? Kommer det att vara så i en månad igen? :(

• Daeminimon

Som jag minns det hade vi det stormigt från 4-5 månader till 6-7 månader, sen lit lugnt i några veckor innan separationsfasen började runt 9 månader....! Obestämd

• FinaMina

Okej. Tack för svaret. Det är nog bara att bita ihop och hoppas att det går över om några veckor. Det är så jobbigt att se henne gråta varje gång man försöker få  henne att somna:(

• Mornie Alantie

Tänder på gång kanske? Min dotter har varit gnälligare än vanligt ett tag och för ett par dagar sedan tittade det fram två små tänder i underkäken. Hade inte ens tänkt tanken att det kunde vara det, hon är bara drygt 5 månader.

Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • FinaMina

Hennes tandkött är inte rött, inga vita fläckar men skulle hon gråta innan sömn pga det? Oj vad tidigt din dotter fick sina tänder.

• Mornie Alantie
    FinaMina skrev 2011-11-13 15:49:54 följande:
    Hennes tandkött är inte rött, inga vita fläckar men skulle hon gråta innan sömn pga det? Oj vad tidigt din dotter fick sina tänder.
    Det är säkert olika för alla, men min dotter har varit svår att få att somna och gråtit både innan hon somnat och när hon vaknat i någon vecka. Det brukar hon inte göra. Jag har inte tittat så mycket på hennes tandkött innan så jag vet inte hur länge man kunnat se något. Det var bara en tanke som slog mig efter som jag kände igen vad du skrev.
    Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • FinaMina

Tack! Jag känner mig mycket lugnare nu. Skönt att höra att det finns fler som har samma "problem"Glad Hoppas att det år över fort

• Skruttelito
    FinaMina skrev 2011-11-13 09:48:50 följande:
    Hon blir sex månader om en vecka så nu borde hon vara "på sitt soligaste humör", eller? Kommer det att vara så i en månad igen? :(
    Utdaget från boken visar veckor, och din dotter borde alltså vara 24 veckor nu. Alltså mitt i en "mörk" period
  • FinaMina

Jaha, jag trodde den visade månader. Förstod inte riktigt. Då stämmer det!

Svar på tråden Utvecklingsfas igen?