• wallflowergirl

Nya vänner och nya kompisar till barnen sökes i Göteborg med omnejd!

Hej!

Är en 34 årig småbarnsmamma som är föräldraledig torsdagar och fredagar. Har en dotter på 3 år och en son på 1,5 år. Söker nya vänner - roliga glada tjejer - du som också är småbarnsförälder med barn i liknande åldrar - Föreslår lekträffar då barnen kan busa av sig och vi kan prata om livet :) ... Bor i villa strax utanför Gbg och är gift med barnens pappa. Hoppas på napp här! :)

• Svar på tråden Nya vänner och nya kompisar till barnen sökes i Göteborg med omnejd!
  • Annma
    wallflowergirl skrev 2012-02-15 21:18:48 följande:
    Hoppas ni har haft en trevlig Alla Hjärtans Dag. Det hade vi :)

Inte haft lika trevligt idag dock....Hemma igen efter 6 timmar på Akuten Mölndals Sjukhus. Blev pååkt då vi var i ishallen med jobbet så jag föll handlöst på svanskotan. Fruktansvärt ont så blev hänvisad till Akuten men tack och lov inget brutet. Nu värktablett mot ont och huvudvärk och sen blir det sängen...
    Aaaj! Din stackare. Hoppas det snart blir bättre!

Idag har vi haft en heldag på Universeum, så helt slut. Imorgon ska jag passa på att jobba några timmar, eftersom mormor, moster och kusiner är på besök så finns det fullt med barnvakter.
  • Lyckligajag 08

Tittar in och önskar er alla en trevlig helg!

Ser fram emot helgen. Ikväll lugnt o skönt i  soffan. Imorgon trevliga vänner på middag. Och söndag lite barnvakt, Kevin hos mormor.

Ha de!

• wallflowergirl

Har gjort min arbetsvecka nu och ska försöka ta det lite lugnt - hur lätt nu det är med 2 småttingar hemma - men ändå vila mitt onda.

Laddar för AW på fredag som jag inte vill missa. :)

Vad säger ni om att boka in ny tid för träff? Fika utan barn eller hitta på nåt som passar att ta med barnen på?

• LNE

Hej!
    Någon mer som ska på baby&barn-mässan på fredag nästa vecka?
    jag kommer vara där tidigt när det öppnar så om någon också ska dit så får ni gärna höra av er :)

Har inte varit aktiv här inne men vi har inte varit annat än sjuka.. det går bara runt inom familjen! Tösen hostar tills hon spyr, sonen gnäller och är konstant missnöjd och även han hostar så ja vi alla börjar bli trötta på detta nu... 

• wallflowergirl
    LNE skrev 2012-02-23 08:30:29 följande:
    Hej!
    Någon mer som ska på baby&barn-mässan på fredag nästa vecka?
    jag kommer vara där tidigt när det öppnar så om någon också ska dit så får ni gärna höra av er :)

Har inte varit aktiv här inne men vi har inte varit annat än sjuka.. det går bara runt inom familjen! Tösen hostar tills hon spyr, sonen gnäller och är konstant missnöjd och även han hostar så ja vi alla börjar bli trötta på detta nu... 

Hej!

Har blivit tillfrågad av en kompis att göra henne sällskap till mässan också fre fm så jag hänger nog med henne i såfall.   
  • wallflowergirl

Nytt förslag till träff (då helgerna verkar vara fullbokadeett tag framöver försöker jag med en mitt - i - veckan dag istället :)

FÖRSLAG : 

BIO - träff onsdag 7 mars... träffas 17.30/18 -tiden...kanske hinns med en snabb fika innan bion. Förslag "En gång i Phuket", Descendants, Mission Impossible el liknande. Nån bra film.. Bergakungen el Biostaden?....vi kan säkert komma fram till nåt bra. Bioprogrammet kommer väl imorgon. Kort varsel jag vet men testar ändå... ;)

Kopiera listan och skriv upp dig! :)        

Kommer:
    ----------------------------------------

Wallflowergirl (Linda)    

• Lyckligajag 08

För min del är det helger som funkar bäst även om jag nu har en period men mycket inbokat. Men när vi "klarat av" Kevins 2 kalas så lugnar det ner sig igen.

• wallflowergirl

Hej alla!

Fasiken säger jag....hade totalt glömt bort att mannen är borta onsdagkväll så det där med bio gick ju inte. Måste ju vara hemma med barnen.

Japp.....vill i allafall träffa er alla igen snart...ju ett tag sen sist nu och det bara rullar på. Kan i allafall berätta att jag känner mig mycket bättre nu. Bara de sista dagarna så kan jag nu gå utan att det gör jättemycket ont. Känns bara lite i svanskotan ibland. Så jag är jätteglad och ser ljusningen nu. Snart dags för att få igång Friskis träningen igen hoppas jag. :)

Som sagt....apropå träff ja...kom ifrån ämnet lite...haha...nästa vecka är fullbokad...men veckan/veckorna därpå hoppas jag att vi kan träffas och hitta på nåt. Om inte bio så kanske en fika. Röstar på utan barn igen bara för att få chansen att kunna prata ;) Men vi får kolla läget lite framöver och trolla fram nåt bra datum som passar så många som möjligt.

Finns ni kvar därute???           

• FrökenLöken

Någon som bor i Gamlestan-Kortedala?

Är hemmamamma ett tag nu, och ettåringen skulle vilja träffa lite jämnåriga (jag också för den delen).

• wallflowergirl
    FrökenLöken skrev 2012-03-06 00:03:52 följande:

Någon som bor i Gamlestan-Kortedala?

Är hemmamamma ett tag nu, och ettåringen skulle vilja träffa lite jämnåriga (jag också för den delen).

Nope, sorry bor i Mölnlycle
  • wallflowergirl

Halloj!!!

Är det några kvar här inne som vill träffas och lära känna varandra?!?!

Har ju några av er på Facebook - ju enklare att höras där men ju aktuellt först efter att man åtminstone träffast irl en gång eller hur?!

Känner att tråden har förfallit lite iom att jag skadade mig och inte orkade riktigt. Men jag är fullt återställd nu och vill fortfarande intresserad av att träffa fler vänner.

Ge ett livstecken ifrån er så jag ser om ni är kvar därute?!?!          

• wallflowergirl

Jag är fortfarande kvar i den här tråden ifall det skulle titta in nya. :) Söker fortfarande nya vänner med barn i passande ålder som mina. Har en 3,5 årig tjej och en snart 2 årig son.

• wallflowergirl

Hej!

Har nu beslutat av stänga/sluta med denna tråden. Vi har blivit ett litet gäng som träffas och umgås vilket är mycket trevligt! Om du läser detta och vill hänga på - maila mig gärna!  Man kan aldrig få för många vänner! Skrattande

[email protected]     

• wallflowergirl

Nej, har inte gått med i den FB:gruppen utan startat en egen. :Glad 
    Om någon tittar in här och söker fler vänner, kan jag berätta att vi fortfarande är ett glatt gäng som träffas och fikar. Har många planer framöver: Lotta på Liseberg, SPA-vistelse, Ladies Night, Familje-grill-träff. 
    Vi hittar alltså på mycket grejer och umgås nu regelbundet. Mycket trevligt!
    Vill du hänga på i vårt lilla gäng är du varmt välkommen!

Maila mig på:   [email protected]    

• jannaojovan

Till wallflowergirl. Vi kommer att flytta till Gbg efter sommaren med vår 4mån tjej. Söker andra lediga föräldrar att hitta på saker med :) Vad är det för fb-grupp ni har? Vad heter er grupp på fb? 

Ha det gott!

Mvh
    Johanna 

Svar på tråden Nya vänner och nya kompisar till barnen sökes i Göteborg med omnejd!