• Patetiskanka

Hur länge med NAN 2?

Hur länge kan man ge sitt barn NAN 2? Min son är 6½ månad och dricker det fortfarande. Han totalvägrar all sorts välling.
    Han äter dock gröt, smakportioner o.s.v också men någongång under dagen får han ersättning.
    Men börjar undra när man inte ska ge det längre?
    Hittar ingenting på internet nämligen..

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Hur länge med NAN 2?
  • seccasecca

Vi har inte börjat med NAN 2 än och vår son är 5,5 månad, vi lör iof PRO (bifidus i den för magen). Tvåan håller vi på att blanda in lite försiktigt.

• SophiaI

Du kan ju åtminstone ge det istället för välling till bebisen blir ett år. Tror man kan ge det ännu längre.

• SophiaI

Det är ju istället för att amma, så sålänge folk ammar sina barn, borde man ju kunna ge ersättning. Och en del ammar ju flera år.

• Pinkflower880

Du kan ge det så länge han vill ha. Ersättningen är ju istället för att amma. De säger ju att man ska ha fri amning/ersättning så länge barnet vill. Ja, eller du vill också för den delen.

• Fidi

Min lilla dricker Sempers motsvarande Baby semp 2. Hon är strax 11 mån. Hon vill gärna ha sin flaska innan hon somnar, och vägrar välling. Så BVC tyckte det var helt okej att fortsätta ge henne det.

• La Lola

Hedda slutade när hon var 2 år.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Mojzan

Troj är precis 12 mån och äter fortfarande NAN2. Våra andra två grabbar har vi gett välling vid samma ålder (vet att det inte är samma sak) men Troj vägrar så det blir en flaska NAN2 innan frukost och ibland en innan nattsömnen. Skulle han mot förmodan vakna till på kvällen/natten så kan han få en flaska då med för att somna om. Det är inte alltid han äter upp så jag gissar att han kommer välja bort det själv till slut.

• seccasecca

Ersättningen är mer näringsrik än välling vad jag hört. Om vår son sover som han gör på ersättningen kommer jag nog inte börja med välling. Visst är välling billigare men näringen är viktigare för mig.

• La Lola
    seccasecca skrev 2011-11-10 23:16:51 följande:
    Ersättningen är mer näringsrik än välling vad jag hört. Om vår son sover som han gör på ersättningen kommer jag nog inte börja med välling. Visst är välling billigare men näringen är viktigare för mig.
    Stämmer.
    Ersättning är jämförbart med bröstmjölk.
    Välling är gröt i lös form.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Hur länge med NAN 2?