• Emki

HJÄLP!! Ang PCO och mens!! Hur många kurer pergotime??

Min fråga till er är hur det är med pco och mens. Det enda jag har hört ang pco är den varianten där tjejer inte har mens alls, eller yp två gånger per år.
    Jag har tvärtom, jag har mens ganska regelbundet, men mitt problem är att jag drabas av lååånga blödningar i perioder.
    Jag har fått konstaterat att jag har PCO, men jag undrar bara varför jag har mensen kvar. Jag har bara hört om varianten där man inte har nån mens alls..

Är det nån variant som är "bättre" eller? jag menar i synpunkt att bli gravid!

Jag har ätit flera kurer pergotime men aldrig blivit gravid! hur många kurer ska man orka äta?
    Ökar chansen för varje kur pergotime, eller ska man ge upp dem snart???

• Svar på tråden HJÄLP!! Ang PCO och mens!! Hur många kurer pergotime??
  • ali85

hej!
    jag har oxå pco men blöder varje månad, men har typ 36 dagar mellan varje blödning..
    har inte kommit så långt att jag börjat äta nå pregotime, men när börjar man göra de??

• Emki

okej! Jag fick pergotime direkt efter att dem konstaterat att jag hade pco eftersom att vi försökte skaffa barn!!
    Har du egen ägglossning eller?

• ali85

de kanske är lite sega här där jag bor. Nä hon trodde inte att jag har någon ägglossning, hon sa att jag hade för många ägg när hon gjorde vul.
    Hur länge har ni försökt?

• Emki

Okeej. Vi har försökt i ca 4 år =(

Men altså jag har ett problem nu. Jag undrar vad jag ska räkna som dag 1 i cykeln (vet att det är mensens första dag). Jag har bara små bruna/röda flytningar idag, ska ja räkna det som dag 1 eller ska jag vänta tills första dan jag blöder "ordentligt" ???

• ali85

oj de vet jag inte.. hmm men hur brukar din mens se ut? blöder du mkt?

• Emki

Jo jag brukar blöda ganska mkt, men nu när jag vaknade så var det igång så då räknar jag igår som dag 1!!

Måste ringa gyn och höra ang pergon nu....

Vet du när du får börja med pergotime??

• Sessi24

Hejsan Tjejer. Jag har oxå PCO. Och jag har fruktansvärt långa mens perioder. Sist blöde jag från och till i 22 dagar ibland bara lite små brunt, och sen massor. Men just nu sitter jag och väntar på att få komma in till min läkare, har precis börjat min utredning :)

• Emki
    Sessi24 skrev 2011-11-11 09:30:41 följande:
    Hejsan Tjejer. Jag har oxå PCO. Och jag har fruktansvärt långa mens perioder. Sist blöde jag från och till i 22 dagar ibland bara lite små brunt, och sen massor. Men just nu sitter jag och väntar på att få komma in till min läkare, har precis börjat min utredning :)
    Okej skönt att höra att jag inte är den enda. Jag blödde sist ca 30 dagar....När jag har ätit pergotime som blir min mens regelbunden !!

Jag ska börja en kur nu på måndag igen...!!

Hur gick det för dig, fick du pergotime??
  • ali85

Hej! Ska till hermelinen på torsdag så då får jag väl veta. Dock läste jag att den innehåller kaktus och jag Är väldigt känslig mot det. Blir det sprutor då???

• Sessi24

Jag har en kus Pergotime hemma, sen innan. Men jag ska börja med sprutor. Och han vill att jag ska ner lite i vikt, han tyckte några kg skulle sitta fint. Och då förklara jag bara för han att det är fan omöjligt, jag går ner 5 å sen upp igen, det är omöjligt att hålla på hela tiden. Så nu fick jag faktist tabletter som ska ge mig en hjälpande hand :=) så nu jädrar ska här ätas rätt å motionera 2 gg om dan, så ska väl något hända snart :) och dom här tabletterna har även många kvinnor blivit gravida av att äta. Dom är igentligen till för folk med deabetes.. Kram på er kämpare.

• ali85

Lycka till med träningen och allt, jag ska till gyn på torsdag Så då får jag väl se vad de säger .... Känner mig väldigt spänd över vad Som kommer nu här näst:) kramar

• Emki
    ali85 skrev 2011-11-14 03:39:19 följande:
    Lycka till med träningen och allt, jag ska till gyn på torsdag Så då får jag väl se vad de säger .... Känner mig väldigt spänd över vad Som kommer nu här näst:) kramar
    Okej hoppas det går bra för dig på hermelinen, vet inte vilken hermelin du ska till, men om det är till hermelinen i luleå så har jag hört mkt bra om dem!! Har dock aldrig varit dit själv.
  • ali85

Jo det är hermelinen i Luleå, riktigt bra bemötande och snälla och trevliga, var går du?? Fick pregotime nu, men har inte mens förän i början av dec, och då Kan de bli att ja har äl kring jul och då är de ingen Idee att äta för man Måste ju göra ett vul så man ser att de inte kommer fler ägg... Hur länge har du/ ni ätit??

• Emki

OK! Vi går på gynmotagningen i sunderbyn! Jag har ätiti många kurer...har presis avslutat min åttonde!!

• ali85

Jaha, sunderbyn tänkte aldrig på de när jag valde. Åh har typ aldrig längtat så mkt efter mensen som nu:) Vill bara få komma igång och äta tabletterna. Men min läkare sa att man bara fick äta i ett halv år! Ni har väl ätit längre?? Blir de ivf då?

• Emki

jo, men jag har ätit från och till, så jag har inte ätit åtta kurer i sträck!! =)

Vi ska nog köra på ivf efter jul om det inte tagit sig!!!

Hoppas att du snart får börja med tabletterna och att det ger resultat =)

• ali85

Ja man kan ju alltid hoppas!:) Dock känns de lite jobbigt för min sambos bror och hans tjej ska ha barn i dag Och hans mamma och pappa vågar aldrig fråga mig hur de går för oss, utan mal på om hur kul de ska bli med deras barn.. Känner mig lite elak att jag tänker så, men kan du förstå eller är jag dum i huvude???:)

• Emki

Nä jag förstår presis.... min bror och hans sambo ska också ha barn snart. Jag känner samma sak =( pratade nyss med gyn i sunderbyn...man får ju fan ingen hjälp alls!!!

• ali85

Vad säger dina och hans föräldrar om allt ni går igenom?? Jag är orolig hur jag kommer att reagera när deras barn födds!! Har dock sagt till min svägerska att jag kanske inte kommer att vara super gullig med deras barnoch Hon förstår de:) Känner dock att de är jobbigt att hans föräldrar inte bryr sig i oss, De kan ju bara fråga en gång. Allt hans mamma säger är att de ordnar sig säkert! Men hallå så jävla lätt är de inte!!!!!! Jaha vad säger de på sunderbyn? Än så länge är jag nöjd med hermelinen! Äter du pregotime nu?

Svar på tråden HJÄLP!! Ang PCO och mens!! Hur många kurer pergotime??