Puttar upp tråden lite :)
Är gravid i v 31 nu och rider dagligen på min unghäst (snäll 5-åring iofs, har lånat ut den äldre av mina hästar då han kräver mer och är ganska oberäknelig) Min bm sa att jag ska lyssna på kroppen och rida så länge det känns bra men kanske undvika de allra våldsammaste övningarna ;) Barnet ligger väldigt skyddat i livmodern och risken för att skada barnet även vid ordentliga avfallningar är väldigt liten. Jag är utbildad unghästutbildare och har ridit mer eller mindre proffessionellt i 8-10 år så jag sitter ganska så stadigt och min graviditet hittils har varit helt problemfri med ca 6 kg viktuppgång hittills..
Nu sista 2-3 veckorna har det börjat ta emot en aning kanske, magmusklerna vill ju inte riktigt samarbeta som vanligt och efterssom man ju blir mer obalanserad och får tyngdpunkten förflyttad undviker jag hoppning på högre höjder, men lika mycket för hästens skull som min och bebisens. Sitta ner i sadeln i trav har jag nog inte gjort på en dryg månad.
Bebisen som är en väldigt aktiv liten prick blir alldeles lugn och stilla när jag rider <3
Lite drygt att komma upp och av hästen med, upp blir det pall och av får jag vrida kroppen så magen inte hamnar ivägen :)
Skulle vara kul att läsa om fler gravida ryttare och hur ni gör!