• Blåsippan84

tips på bra all inclucive hotell rhodos

ska åka försommaren -12 med min man och son, som då kommer vara 3 år på semester. då vi bor i norrköping har vi tänkt att åka från denna flygplats och har siktat in oss på rhodos.

skulle vilja ha tips på bra all inclusive hotell på rhodos, samt vet hur stranden var i närheten (då de flesta stränderna är väl stenstränder på rhodos?)och maten på hotellet osv

• Svar på tråden tips på bra all inclucive hotell rhodos
  • iolanthe

Jag vet 2 st barnfamiljer som varit till Ixia och varit supernöjda. Nu vet jag inte vad dom bott på för hotell, men dom som var senast åkte med fritidsresor och hade all inclusive och haft det toppen.

• iolanthe

Själv har jag bara varit i Rhodos stad och skulle inte åka dit med barn. Stan är jättefin och även stranden, men den är stenig och inte alls barnvänlig och i stan är det mycket trafik och smala trottoarer.

• Balahir

maten brukar dessvärre vara botten på all inclusive-hotell. frukosten är ju frukost, svårt att misslyckas.. men resten, njaaa. då äter vi ute till lunch och middag istället för en torr kyckling eller en halvdassig hamburgare med pommes.

• ELHU

Håller inte med om att alla all inclusive mat är botten!!
    Vi va i Turkiet i somras o hade kanon mat varenda dag!
    Oftast hört gott om denna mat, endast få som haft det sämre.

Vi ska oxå flyga från Norrk nästa sommar, funderar på Cypern.
    I yngre år har jag varit där 3ggr, blivit betydligt dyrare där nu :(

• Balahir
    ELHU skrev 2011-11-05 12:52:34 följande:
    Håller inte med om att alla all inclusive mat är botten!!
    Vi va i Turkiet i somras o hade kanon mat varenda dag!
    Oftast hört gott om denna mat, endast få som haft det sämre.

Vi ska oxå flyga från Norrk nästa sommar, funderar på Cypern.
    I yngre år har jag varit där 3ggr, blivit betydligt dyrare där nu :(
    sa inte att all mat var botten. läs om, läs rätt.
  • ELHU

Oj ber om ursäkt att jag skrivit "alla"!
    Men med din formulering så tolkar man all inclusive över lag.
    Så är det inte så du menar, så får du skriva rätt.

• Fru Fröken

Det är ju bara Fritidsresor som reser till Rhodos från Norrköping under sommaren och då tror jag mycket på Atlantica Aegean Park även om jag inte varit där själv. Stränderna på Rhodos är ju ingen höjdare så om det är viktigt föreslår jag Cypern som man också kan resa till från Norrköping. Eller Alcudia, Mallorca.

Med Ving kan man åka till Rhodos från Norrköping från 19/8 och då finns mitt favorithotell Sunwing resort Kallithea. Men även där är stranden lite grusig, poolområdena däremot är toppen! Och maten helt ok för att vara AI.

• Balahir
    ELHU skrev 2011-11-05 20:44:39 följande:
    Oj ber om ursäkt att jag skrivit "alla"!
    Men med din formulering så tolkar man all inclusive över lag.
    Så är det inte så du menar, så får du skriva rätt.
    ja, över lag är all inclusive-mat botten, men visst finns det undantag. men jag kanske ställer högre krav på smak än pris.
    och förresten så frågar ts om rhodos, inte turkiet, så varför det ska tas upp är för mig en gåta.
  • happy 2011

Hej!
    Vi var på Rhodos i september vi bodde på Atlantica Aegean Park det var super.
     Våran son är fem å älskade poolområdet. Hotellet är super fräscht, maten helt OK underhållningen kanon. Personalen var underbara. Vi vet inte hur vi ska kunna toppa denna resa. Vi var inne i rhodos stad en gång men vi älskade att vara vid hotellet. 
    Stranden vid hotellet va ingen höjdare men ta bussen runt berget så fanns det en otroligt fin sandstrand. Saknade inget denna veckan, vi kan tänka oss att åka igen.
    Lycka till

• smalles

Sunwing Resort & Spa Kalthea. Helt suveränt. Var där med min son på 2 år i oktober. Finns två stora poolområden, med barnpooler vid båda. Soltak. Små rutchkanor och mycket roligt för barnen. Stranden var toppen. Precis nedanför hotellet var den lite grovkornig, men gick man 50 meter bort så var det som vilken sandstrand i Sverige som helst. Maten var toppen. Olika bufféer varje dag, med mycket att välja på och fräscht.
    Dessutom är det smidigt att bo såpass nära flygplatsen, det tog 25 minuter med buss. Jobbigt att behöva åka ett par timmar extra med barn när man redan suttit på flygplanet i flera timmar.
    Nån aktivitet för barnen varje kväll, samt under dagarna så gick "Lollo & Bernie" omkring på området och barnen fick krama dem och hälsa. Minidisco och barnshow med Lollo & Bernie flera kvällar i veckan, vilket sonen på 2 år älskade.
    Kan verkligen rekommendera detta hotell!

• Blåsippan84
    Fru Fröken skrev 2011-11-05 20:59:09 följande:
    Det är ju bara Fritidsresor som reser till Rhodos från Norrköping under sommaren och då tror jag mycket på Atlantica Aegean Park även om jag inte varit där själv. Stränderna på Rhodos är ju ingen höjdare så om det är viktigt föreslår jag Cypern som man också kan resa till från Norrköping. Eller Alcudia, Mallorca.

Med Ving kan man åka till Rhodos från Norrköping från 19/8 och då finns mitt favorithotell Sunwing resort Kallithea. Men även där är stranden lite grusig, poolområdena däremot är toppen! Och maten helt ok för att vara AI.
    nej stränderna är ju inte de bästa på rhodos när man låser på... undrar hur maten är på cypern. vi älskar nämligen grekisk mat, men antar att den cypriotiska maten är nära den grekiska? tips på hotell?

Alcudia har vi varit för några år sedan. stranden var underbar, men mindre nöjd med den spanska maten.. får nog bli återbesök dit om några år ialllafall..
  • Blåsippan84
    smalles skrev 2011-11-08 14:30:27 följande:
    Sunwing Resort & Spa Kalthea. Helt suveränt. Var där med min son på 2 år i oktober. Finns två stora poolområden, med barnpooler vid båda. Soltak. Små rutchkanor och mycket roligt för barnen. Stranden var toppen. Precis nedanför hotellet var den lite grovkornig, men gick man 50 meter bort så var det som vilken sandstrand i Sverige som helst. Maten var toppen. Olika bufféer varje dag, med mycket att välja på och fräscht.
    Dessutom är det smidigt att bo såpass nära flygplatsen, det tog 25 minuter med buss. Jobbigt att behöva åka ett par timmar extra med barn när man redan suttit på flygplanet i flera timmar.
    Nån aktivitet för barnen varje kväll, samt under dagarna så gick "Lollo & Bernie" omkring på området och barnen fick krama dem och hälsa. Minidisco och barnshow med Lollo & Bernie flera kvällar i veckan, vilket sonen på 2 år älskade.
    Kan verkligen rekommendera detta hotell!
    var detta på rhodos?
  • smalles

Ja, det var på Rhodos. Ligger jättenära Rhodos stad, tog 10 minuter med taxi och gick mycket bussar. Ligger egentligen mellan Rhodos stad och kalithea. Kan verkligen rekommenderas. Kolla vings hemsida så hittar du det där.

• Marsflickan78
    happy 2011 skrev 2011-11-08 14:23:36 följande:
    Hej!
    Vi var på Rhodos i september vi bodde på Atlantica Aegean Park det var super.
     Våran son är fem å älskade poolområdet. Hotellet är super fräscht, maten helt OK underhållningen kanon. Personalen var underbara. Vi vet inte hur vi ska kunna toppa denna resa. Vi var inne i rhodos stad en gång men vi älskade att vara vid hotellet. 
    Stranden vid hotellet va ingen höjdare men ta bussen runt berget så fanns det en otroligt fin sandstrand. Saknade inget denna veckan, vi kan tänka oss att åka igen.
    Lycka till
    Vi var där i juni och kan inte annat än hålla med även om vi tyckte maten var mer än bara OK  

Ingen av våra resor hittills har toppat denna så nästa sommar bär det av dit igen  
  • Lisa RMB

Jag har också varit på Kalithea som jag varmt kan rekommendera!

Skrev även ett blogginlägg från resan, som främst handlar om att resa ensam med barn, men vi skriver lite om hur det var på hotellet, Rhodos stad och utflykter också. Du hittar blogginlägget här: Mamma-dotter semester på Rhodos

Jag har rest till Rhodos fler gånger och övriga grekland också. Rhodos är en av mina favoriter!

All-Inclusive var som jag minns det bra på hotellet, men inte det bästa jag upplevt.

• Struvan

Har bott på Blue Village (tror det heter Atlantica Aegean Park) för drygt två år sen. Då var hotellet alldeles nybyggt & superfräscht. Tycket maten var väldigt bra för att vara all inclusive. Höll på att äta ihjäl mig Flört

Poolområdet var väldigt fint. Stranden var trist men vattnet var klart och fint. Lägenheterna var bland de finaste jag bott på & då har vi ändå varit på ganska många Sunwing & Blue Village...

• Mosaik

Vill du ha en bra strand så kan jag rekomendera er att åka åt kalithea-hållet istället för Ixia. Stranden vid ixia är väldigt stenig medans kalithea har både småsten och supergo sandstrand.

Vill ni ha riktigt superstrand så ska ni åt faliraki- lindos-hållet.

Har tyvärr inga allinclusive-tips men vi var på Blue star Dionysos i sommras och det var toppen, bortsett från stranden.

• rhodos
    http://www.booking.com är den i särklass bästa sajten för att boka hotell. Du behöver inte lägga ut pengar i förväg. Det är lätt att boka av och att boka om och utbudet är mycket bra. Jag har nu använt dem vid över fem tillfällen och det har fungerat bra hela tiden.
Svar på tråden tips på bra all inclucive hotell rhodos