Är jag konstig som gärna vill bjuda mina barns vänner på mat/fika/glass/mellanmål?
Ja?
Ja?
Jag tror att ett avslappnat förhållande till mat är det allra sundaste. Därför skulle det inte göra något om mitt barn blev bjuden på frukt/glass/kakor/fika etc hos en vän mitt i veckan. Det handlar ju ändå om ett undantag, inte något som sker varje dag.
Nu är mitt barn fortfarande bebis så det är ju inte direkt aktuellt än.
När jag var barn var det de som hade strängast föräldrar som åt hetsigast och mest av allt onyttigt om de blev bjudna hos andra. Det kändes inte särskilt hälsosamt.
Jag har inte läst hela tråden. Men Nej, jag skulle inte bli sur. Nu är min dotter så liten att hon inte ens äter, men ändå. Dock har jag börjat ställas inför dilemman inom detta ändå. Min lillasyster på 4 år har fått diabetes och då är det jätteviktigt att ingen bjuder henne på något utan att man är med och fixar med insulin och grejer.
Iofs hade jag inte uppskattat glass i veckan, men jag hade inte blivit sur... men kanske påpekat att det inte får hända igen... typ.
Jag bjuder alltid min dotters kompisar på mellanmål om de följer med hem efter skolan eller så. De brukar vara hos oss i runt 4 timmar och vill såklart inte att de ska gå hem hungriga. Sist valde barnen själva, så på en torsdag drack de oboy och åt mackor och bullar. Pappan var bara glad att hon fått något i magen
Jag skulle bli glad om du bjöd min son på mat när han var hos er. Tråkigt om han ska behöva sitta i ett annat rum med kurrande mage när ni äter. Sedan skulle jag givetvis bjuda igen när ert barn kommer hem till mig... Och om du ger en glass efter maten, så är det ingen fara. Bara trevligt! Hur gör ni andra här i tråden om ni åker bort till en kompis på fika? Tackar ni nej till en bulle för att det inte är lördag? Om barnet äter bra i övrigt så är efterrätt eller fika någon gång ibland helt ok!
Finns inget alternativ för mig att rösta på... Nej jag tycker inte du är konstig, men jag är inte likadan själv. Ibland vill jag bjuda men inte varje dag (särskillt inte då mina barn aldrig blir bjudna tillbaka då de alltid är här och leker...)
Jag vet inte, det beror helt på vad du vill bjuda på.
Jag är van vid föräldrar som bjuder andra barn på köpta saker ute (inte bara lite kakor hemifrån) och som bjuder på glass ute, eller en varmkorv eller dylikt. Min mamma var likadan, och de vänner jag hade som barn hade oftast (inte alltid) föräldrar som bjöd utan att tycka det är konstigt.
Så det är självklart säger jag att göra det. Det tillhör det normala för mig...