• Lovely f

Isofix bilbarnstol... i vilka bilar?

Hej. Jag hittar inte på Britax hemsida vilka bilar som passa med isofix fäste. Någon som vet eller kan länka mig så jag kommer rätt?
    Vi har en ford focus 2010 och det verkar inte funka att sätta in stolen. Skulle pröva idag eftersom det inte är länge kvar nu.
    Hoppas någon har svar.

• Svar på tråden Isofix bilbarnstol... i vilka bilar?
  • GAGA

Det brukar väl bara finnas isofixfästen bak i bilen. Tänkte om du försöker hitta fästen på passagerarstolen fram. 
    I vår bil fick jag "gräva" lite för att hitta fästena.  

• ViTvåBlirTre

D e ju inte lönt att du kollar Britax sidor! Där står ju bara hur du sätter fast bilstolen i isofixfästena inte hur du hittar dom i din bil..

Dom kan vara ganska svåra att hitta mellan "sittdelen" o ryggen, tog mig en stund att hitta dom i sambons bil men i min egen gick d snabbt.
    Min bil e en 06 med isofix o tycker precis som du att d e märkligt att din inte skulle ha d!
    men borde d inte stå i instruktionsboken till bilen?

• Kevin2011

Kolla manualen för bilen.
    Vi har en Ford Focus -07 och vi kan lämna in bilen för att få isofix monterade. Kanske något för er oxå?

• Lovely f

Jaa hoppas inte jag kan vara så blind o korkad att jag inte hittar fästpunkterna själv =P
    I instruktionsboken för bilen står att man måste kontakta återförsäljare om man vill använda isofix-fästpunkter. Så det får väl bli morgondagens projekt.
    Tack för era tips och råd alla i alla fall =)

• Hey you

Jag kom på att när vi tittade på ny bil, (focus -11) så va isofix fästen ett tillval. Så det är kanske så att det faktiskt inte finns i er bil!

• cicci85
    Kevin2011 skrev 2011-11-01 16:50:40 följande:
    Kolla manualen för bilen.
    Vi har en Ford Focus -07 och vi kan lämna in bilen för att få isofix monterade. Kanske något för er oxå?

hur mycket kostar det då?
  • SysterAnna

Vi har en ford fiesta 2010 och den har isofix. Vår opel från 2001 hade det med. Men dem kan vara lite bökiga att hitta. Man får köra in handen mellan ryggen och sitsen och känna fram och tillbaka långt in. Det sitter även lappar i tyget på sätet där det står isofix om man har det. Tror att det ska vara standard i alla bilar sedan något/några år tillbaka (förrutom i volvo). 

• Kevin2011
    cicci85 skrev 2011-11-02 08:51:19 följande:
    hur mycket kostar det då?
    Vet ej, men det kan dom nog berätta om man ringer :)
  • Lovely f

Var till bilfirman (volvo/ford) där jag köpt bilen. Och vilken tur att dom inte dumförklarade mig, det fanns INGET isofixfäste i bilen! Så jag fick beställa en moteringssats som kostade 195 kr så det var ju inte så farligt. Nu återstår det bara att se om man måste montera den hos dem för att det ska vara godkänt och giltigt, för i så fall drar det nog iväg på priset, dom är inte direkt kända för att göra några billiga jobb tyvärr.
    Så med andra ord, standardutrustning är det då inte på en ford focus 2010. (Får väl vara nöjd med att jag fick den dyrare stereon och nån jädrans vinge bak på bilen när jag köpte den =P )

• SysterAnna
    Lovely f skrev 2011-11-03 19:45:34 följande:
    Var till bilfirman (volvo/ford) där jag köpt bilen. Och vilken tur att dom inte dumförklarade mig, det fanns INGET isofixfäste i bilen! Så jag fick beställa en moteringssats som kostade 195 kr så det var ju inte så farligt. Nu återstår det bara att se om man måste montera den hos dem för att det ska vara godkänt och giltigt, för i så fall drar det nog iväg på priset, dom är inte direkt kända för att göra några billiga jobb tyvärr.
    Så med andra ord, standardutrustning är det då inte på en ford focus 2010. (Får väl vara nöjd med att jag fick den dyrare stereon och nån jädrans vinge bak på bilen när jag köpte den =P )
    Hahaha, se där ja! Alltid lär man sig något nytt. Hoppas dem kan lösa det åt dig för en bililg peng så att du och bebisen kan susa iväg till grym musik och grym väghållning tack vare vingen :P
  • MrsHW

Jag har sagt de innan o jag säger de igen. Att välja en man som jobbar med bilar är nog det klokaste valet jag gjort i mitt liv.. Läste igenom tråden o ringde honom på jobb. "Jo men här är en kille som har jobbat på volvo, hör om kan kan fixa en sån till oss."

Eftersom att jag har en "gammal" bil... -02

Berätta gärna hur de gått för er andra, hade ni en eller va kosta de o fixa?  

longingfortheone.blogg.se/ Bebis 2012-02-14 ♥
Svar på tråden Isofix bilbarnstol... i vilka bilar?