• Måne

Bra tips för att ägget ska fastna

Ni som lyckats med att få ett plus på stickan efter ET. Har ni några bra tips på vad man ska äta, dricka, vila etc (både före ET och efter ET) för att ägget ska fastna? Tacksam för allas tips!

• Svar på tråden Bra tips för att ägget ska fastna
  • Måne

Tack Magriffe för ditt goda råd! Hoppas få in ännu flera goda råd från alla som har lyckats!

• tihihi

folsyra är väl för att barnet inte ska få rygg-nånting-bråck?

jag har hört att man ska inte äta ipren iaf

• Måne

Tihihi, tack för dit inlägg och tips! Nu börjar det bli intressant! Flera förslag välkomnas!

• Magriffe

Jo, folsyra hjälper även till att få ägget o fastna. Man äter det innan graviditet och sen ända fram till vecka 12-13. Har ätit innan jag blivit gravid båda gångerna .

• tihihi
    Magriffe skrev 2011-11-01 06:17:25 följande:
    Jo, folsyra hjälper även till att få ägget o fastna. Man äter det innan graviditet och sen ända fram till vecka 12-13. Har ätit innan jag blivit gravid båda gångerna .
    jaså? det har jag aldrig hört eller läst, men vad spännande, har du källa på det? =D
  • tihihi

ja jag gjorde det, men det fanns ju ingen vettig källa :P men vill man tro på det så funkar det säkert =D

• Måne

Tack för alla goda råd! Jag tar emot alla råd med öppen famn. Jag provar gärna allt för att få ett plus! Kramis till alla kämpar!

• Hjärtefröjd

Enligt min läkare finns det ingenting man kan göra för att få ägget att fästa... det är bara embryot i sig  som avgör det.

Att folsyra skulle påverka om embryot fäster eller inte har jag aldrig hört talas om och jag hittar inte heller någon information om det. Men försöker man bli gravid ska man ju äta det oavsett...

• villsågärna38

Det finns studier som visar att brist på folsyra kan leda till missfall. Om man däremot har en rimlig folsyrenivå så tror jag dock inte att det kan hjälpa embryot att fastna, har iaf inte hittat någon bra källa med fakta om detta. Vanlig medicinering vid ÄD är dock blodförtunnande och cortison/prednisolon. Detta för att öka blodgenomströmningen i livmodern och cortison för att dämpa immunförsvaret så att det inte stöter bort det främmande ägget. Lycka till!

Svar på tråden Bra tips för att ägget ska fastna