• Jollah

Tips på hur man sänker volymen på en 11 mån bebis?

Min tjej på 11 månader är en bestämd liten dam. Hon vet vad hon vill och vill oftast "nu på en gååååååååång". Tyvärr, säger mina öron, har hon också begåvats med en enorm röstresurs. När hon skriker ut sin vilja får vi hålla för öronen om vi inte ska få ont. (ledsenskriket är betydligt behagligare) Nån som känner igen sig eller har något tips på hur man minskar skrikandet? Jag funderar i banor som "om jag ger henne det hon vill ha fort kanske hon förstår att hon inte behöver skrika" eller "om jag låter henne vänta förstår hon snart att det inte lönar sig att skrika".. Eller är det bara att bita ihop, dra på sig hörselkåpor och vänta tills det inte är lika kul att testa rösten längre?

• Svar på tråden Tips på hur man sänker volymen på en 11 mån bebis?
  • IsaCMoJs

Är det ditt första barn?
    Jag har två och första hade perioder när hon "tränade rösten" och kunde sitta och skrika i Högan sky lite nu och då i olika tonarter. Lillasyster gör exakt likadant nu, hon blir snart 10 månader. Hon gör så mest när hon är hungrig eller är jätteglad ;D
    Öronproppar funkar bra. Det är bara att ignorera skriken för det går över!!

• kickan89

Låter precis som min snart ettåring! Hon tjuter som en jäkla visselpipa, både när hon är glad och arg, och är SÅ bestämd. Har tyvärr inga tips till dig TS men jag hoppas det kommer in några, jag behöver dem också haha.

• Maxbox

Hahaha, ja vår dotter på 10 månader låter som de svarta ryttarna i sagan om ringen. Vet inte hur man ska få henne att dämpa sig.

• Jollah

Haha ja men då är vi fler i alla fall :)
    Idag är favvoljudet ett bestämt "tiddah" och "dadadadadada" så jag hoppas hon fastnar för det istället för "visselpips-iiiiiiiiii" ett tag till.

Svar på tråden Tips på hur man sänker volymen på en 11 mån bebis?